آخرین اخبار » اجتماعی » خبر مهم
کد خبر : 6201
پنجشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

رئیس شبکه دامپزشکی پل‌دختر از تجهیز کشتارگاه پل‌دختر به اتاق پیش سرد خبر داد.

رضا عسکری  اظهار داشت: برای راه‌اندازی این اتاق پیش سرد مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است. وی با بیان این‌که کشتارگاه‌های دام به سه دسته سنتی، نیمه‌صنعتی و صنعتی تقسیم می‌شوند، افزود: یکی از نیازهای مهم کشتارگاه سنتی شهرداری پل‌دختر در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، […]

رضا عسکری  اظهار داشت: برای راه‌اندازی این اتاق پیش سرد مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

وی با بیان این‌که کشتارگاه‌های دام به سه دسته سنتی، نیمه‌صنعتی و صنعتی تقسیم می‌شوند، افزود: یکی از نیازهای مهم کشتارگاه سنتی شهرداری پل‌دختر در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، اتاق پیش سرد بود.

رئیس شبکه دامپزشکی پل‌دختر گفت: با پیگیری‌های دامپزشکی و همکاری مجدانه شهرداری و اعضای شورای شهر این شهرستان دومین شهر استان لرستان است که کشتارگاه آن به اتاق پیش سرد تجهیز شده است.

وی افزود: اتاق پیش سرد امکان لازم را در جهت ارتقا بهداشت گوشت استحصالی در راستای تضمین سلامت مصرف‌کنندگان در کشتارگاه دام پل‌دختر فراهم می‌سازد.

رئیس شبکه دامپزشکی پل‌دختر تجهیز کشتارگاه‌های سنتی به اتاق پیش سرد را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: برای جلوگیری از انتقال برخی از بیماری‌های مشترک انسان و دام به‌ویژه تب کریمه کنگو که ممکن است قابل‌تشخیص نباشد اتاق‌های پیش سرد برای تأمین گوشت سالم برای عرضه و مصرف امری لازم و ضروری است.

وی یادآور شد: نگهداری لاشه دام پس از ذبح در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۴ ساعت قبل از مصرف در سالن پیش سرد موجب سالم‌سازی گوشت و از بین رفتن اجرام بیماری‌زا می‌شود.

عسکری خاطرنشان کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه یا تماس انسان با خون، ترشحات یا لاشه دام آلوده انتقال می‌بابد.

انتهای پیام/