اخبار ویژه » تازه ترین اخبار
کد خبر : 6167
چهارشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

کمیسیون کشاورزی جلسه ویژه برای لرستان برگزار کند/ تکمیل سدهای استان در گرو ۲هزار میلیارد تومان اعتبار

استاندار لرستان خواستار تشکیل جلسه ویژه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای استان لرستان شد.

کمیسیون کشاورزی جلسه ویژه برای لرستان برگزار کند/ تکمیل سدهای استان در گرو ۲هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش وارک نیوز، سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال لرستان بیان کرد: در حوزه کشاورزی استان‌ها استعدادهای مختلفی دارند و یکی از استان‌هایی که اولویت اولش کشاورزی است می‌تواند لرستان باشد.

وی ادامه داد: ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب آب خروجی از استان داریم که ۸.۵ میلیارد مترمکعب تولیدی لرستان است اما از این میزان سهم استفاده لرستان ناچیز است.

استاندار لرستان گفت: در استان اولویت توسعه باغات و گیاهان دارویی به‌طور جد در دستور کار قرار دارد و اقدامات خوبی در حال انجام است.

خادمی اظهار داشت: در حوزه شیلات استان اول در تولید ماهیان سردابی هستیم و اقدامات خوبی انجام شده و در راستای واگذاری این مجتمع‌ها از استان‌های برتر هستیم و این اقدامات ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجودی که میانگین اراضی آبی کشور ۴۶ درصد است در استان پر آب لرستان ۲۳ درصد و کمتر از نصف میانگین کشور هستیم، افزود: در نتیجه باید گفت در حوزه آبی شدن اراضی کشاورزی اقدام خوبی انجام نشده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

خادمی ادامه داد: کل سدهای استان لرستان اگر به بهره‌برداری برسند که برای تحقق آن به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم کمتر از ۵۰۰ میلیون مترمکعب حجم دارند و اکنون کمتر از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب تنظیم شده داریم.

وی گفت: یکی از درخواست‌های استان از کمیسیون کشاورزی این است که جلسه کمیسیون را با حضور وزرای مربوطه به لرستان اختصاص داده شود.

استاندار لرستان تاکید کرد: همه ما مسوول هستیم و در مقابل آنچه که در کشور وجود دارد تنها دولت مسوول نیست و سایر نهادها نیز باید به وظیفه خود عمل کنند و اکنون مشاهده می‌شود در جایگاهی که می‌نشینیم پرسشگری داریم این در حالی است که همه ما مسوول هستیم.

انتهای پیام/