آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 6151
سه شنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

جاویدپور زیر بار انتصاب‎های سفارشی نرفت و رفنتی شد

در حالی امروز خبر استعفای شهردار بروجرد شنیده شد که گفته می‎شود، دخالت برخی اعضای شورا در امور داخلی شهرداری او را وادار به استعفا کرده است.

جاویدپور زیر بار انتصاب‎های سفارشی نرفت و رفنتی شد
به گزارش وارک نیوز به نقل از فارس عصر امروز بود که خبر استعفای امیر جاویدپور شهردار بروجرد به گوش رسید.

در مورد صحت و سقم موضوع بیش از چند بار با رئیس شورای شهر تماس گرفتیم، تا خبر را از زبان او اطلاع‎رسانی کنیم، اما در نهایت موفق به مصاحبه با او نشدیم.

به دنبال آن در تماس‌ با نایب رئیس شورا صحت خبر استعفای شهردار را از زبان او شنیدیم، اما بر اساس گفته‎های دالوند باید استعفا به شورا آمده و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

از خبر استعفای شهردار که بگذریم، یکی از ایرادهای جدی که بسیاری از مردم به عملکرد شورای پنجم وارد می‎دانند، این است که شورایی‎ها از ابتدای روی کار آمدنشان در موضوع انتخاب شهردار عملکرد قابل دفاعی نداشته‎اند.

با این تفاسیر اگر امیر جاویدپور با رأی شورایی‎ها کنار برود، موضوع انتخاب شهردار سوم از ابتدای عمر شورای پنجم پیش می‎آید، ایرادی جدی که بسیاری از اعضای شورا آن را به خود وارد می‎دانند.

با توجه به اینکه خیلی‎ها نقطه آغاز مخالفت با جاویدپور را در دخالت برخی اعضای شورا در عزل و نصب مدیران داخلی شهرداری می‎دانند، با این حساب آیا وضع در مورد شهردار بعدی هم همینگونه است و او حتی در انتصاب افراد زیر مجموعه خود آزادی عمل ندارد؟

با این تفاسیر آیا طولی نمی‎انجامد که نفر سوم هم به سرنوشت غلام عباس یاراحمدی و امیر جاویدپور مبتلا شده و باز هم احتمال دارد پس از چندی شورایی‎ها به دنبال یافتن گزینه‎ دیگر باشند؟

آیا با روی کار آمدن سومین شهردار منتخب شورای پنجم شهر بروجرد، شورایی‎ها بر وظیفه و رسالت اصلی خود یعنی تصویب طرح‎ها و موضوعات پیشنهادی در حوزه مدیریت شهری و نظارت بر اجرای آن‌ها تمرکز کرده و با اتحاد و اتفاق نظر تنها به فکر مصالح شهر و مردم خواهند بود؟

استعفای شهردار صحت دارد

نایب رئیس شورای شهر بروجرد با تائید صحت خبر استعفای شهردار گفت: جاویدپور با اشاره به استمرار مخالفت‌های ۵ عضو شورا با خود اعلام کرده که به خاطر مصلحت مردم، کارگران شهرداری و شهر کنار می‎رود.

احسان دالوند اظهار کرد: جاویدپور اعلام کرده که هیچ طرح و برنامه‌ای از سوی او به دلیل مخالفت ۵ عضو شورا، در این پارلمان محلی تصویب نمی‎شود و بیش از این نمی‌تواند با اینهمه مخالفت کنار بیاید.

وی با اشاره به اینکه متن استعفای شهردار بروجرد در قالب فکس به استان ارسال شده است، عنوان کرد: بر اساس قانون باید نامه استعفای او به شورا آمده و در جلسه رسمی علنی که به همین منظور حداقل با حضور دو سوم اعضاء یعنی ۶ نفر از ۹ نفر برگزار می‎شود، در این باره تصمیم‌گیری شود.

نایب رئیس شورای شهر بروجرد تاکید کرد: در آن جلسه باید متن استعفا قرائت و به رأی گذاشته شود و چنانچه رأی اکثریت را بیاورد، با آن موافقت شده و آنگاه شهردار رفتنی است، سپس در همان جلسه باید سرپرست یا شهردار جدید انتخاب شود.

دالوند با اشاره به اینکه همچنان ۴ نفر موافق و ۵ نفر دیگر مخالف ماندن جاویدپور هستند، گفت: فعلا زمان برگزاری جلسه رأی‌گیری در خصوص استعفای شهردار مشخص نشده اما بنده موافق استعفای وی نبوده و به آن رأی نمی‌دهم.

نوک پیکان انتقادها به سمت شورا است

وی در ادامه نوک پیکان انتقادها را متوجه شورای شهر دانست و افزود: در بدو ورود به شورا یاراحمدی به عنوان گزینه شهردار انتخاب شد، اما متاسفانه با سنگ‌اندازی برخی‌ها در بیرون و داخل شورا اجازه ندادند حکم او تائید شود.

نایب رئیس شورای شهر بروجرد ادامه داد: سپس با توافق و رأی موافق همه ۹ عضو شورا امیر جاویدپور را روی کار آوردیم، اما تنها پس از ۱۰روز از کارش شروع به مخالفت با او کردند.

دالوند در خصوص ریشه اختلاف برخی از اعضای شورا با جاویدپور تصریح کرد: اصل اختلاف بر سر انتصاب یکی از معاونین و شهردار یکی از مناطق بود و تخم کینه از آنجا کاشته شد و به دنبال آن هر مدیری که انتخاب شد، نظر دوستان شورایی این بود که فرد دیگری به کار گرفته شود، اما شهردار مدیران داخلی را بر اساس نظر و صلاحدید خود انتخاب کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهردار در انتخاب مدیران داخلی شهرداری نباید آزادی عمل داشته باشد؟ گفت: بر اساس قانون اعضای شورا حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارند، وظیفه شورا قانونگذاری و نظارت است.

دخالت شورایی‎ها در عزل و نصب مدیران شهرداری

این مقام مسئول اظهار کرد: دخالت در عزل و نصب‎های مدیران شهرداری ایراد دیگری است که آن را به عملکرد شورای پنجم وارد می‎دانم.

دالوند تاکید کرد: مشورت دادن به شهردار و معرفی افراد کارآمد و توانمند به او برای تصدی سمت‎های مختلف کار درستی است، اما اصرار بر آن به معنای دخالت است و این انقولت را به شورا وارد می‎دانم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه احتمالی جایگزین شهردار فعلی بیان کرد: در صورت رفتن جاویدپور باید کسی روی کار بیاید که از سلامت،‌ توانمندی و کارایی لازم برخوردار بوده و با شورا تعامل داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر بروجرد ادامه داد: چناچه جاویدپور از سمت خود کنار رفت، باید اعضای شورا اختلافات را کنار گذاشته و با اتفاق نظر گزینه بعدی سمت شهردار را انتخاب کنند.

دالوند خطاب به همکاران خود در شورای شهر عنوان کرد: صورت برکناری شهردار فعلی بیائید فردی کارآمد و سالم را انتخاب کرده و در کار او سنگ‎اندازی نکنیم، اجازه دهیم شهردار به سمت انجام کارهای بزرگ برود، نه اینکه با اصرار بر انتصاب فلان مدیر در فلان سمت و یا اینکه فامیلمان در فلان بخش بماند، با شهردار مخالفت کرده و مرگ شورا را رقم بزنیم.

وی در پاسخ سوال دیگری در خصوص دلایل موافقت خود با روی کار آمدن جاویدپور و مخالفت با رفتن او گفت: یک دلیل اصلی رأیی است با توجه به شناخت به او داده‎ام و روی رأی و نظر خود مانده‎ام.

نایب رئیس شورای شهر بروجرد بیان کرد: از سویی عملکرد جاویدپور از ابتدای انتصاب در حوزه‎های عمرانی و خدماتی قابل دفاع بوده که از آن جمله می‎توان به پرداخت حقوق نیروهای شهرداری و به کار گرفتن نیروهای سالم در این نهاد اشاره کرد.