آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 6124
دوشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

تهیه ۱۷ طرح از محل یک درصد اعتبارات حوزه پژوهش دستگاه‌های اجرایی لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۱۷ طرح از محل یک درصد اعتبارات حوزه پژوهش و تحقیق دستگاه‌های اجرایی این استان تهیه می‌شود.

تهیه ۱۷ طرح از محل یک درصد اعتبارات حوزه پژوهش دستگاه‌های اجرایی لرستان

به گزارش ,وارک نیوز;  علی هادی چگنی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان بیان کرد: در بحث بند ز تبصره ۵ لرستان از استان‌های برتر در اعلام گزارش بود لذا دستگاه‌ها باید در جذب اعتبارات تخصیص داده شده تسریع کنند در غیر اینصورت اعتبار آنها به دستگاه دیگری داده خواهد شد.

وی ادامه داد: مصوبات شورای برنامه‌ریزی به صورت جدی پیگیری می‌شود، به عنوان نمونه در بحث الحاق ۴۰ هکتار به شهرستان دوره چگنی قرار بود کارگروه زیربنایی تصمیم بگیرد که پاسخ اعلام شده نشان از عدم موافقت به آن در این کارگروه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه تعیین تکلیف مصوبات کارگروه‌های مختلف از وظایف شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است، افزود: در جلسه امشب مصوبات کارگروه زیربنایی بررسی و تایید شد و علاوه بر این بر اساس تبصره ۹ قانون بودجه سال جاری مقرر شده یک درصد بودجه دستگاه‌ها بجز بند اول و ششم به حوزه پژوهش و تحقیق اختصاص یابد.

چگنی ادامه داد: در این راستا جهت انجام پژوهش ۶۴ طرح معرفی شدند که پس از بررسی ۱۷ طرح پژوهشی مورد تایید و تصویب قرار گرفته تا بتوان به صورت کاربردی اقدامات پژوهشی را انجام داد و شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات استان باشیم.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها از حوزه‌های مختلف و حیاتی انتخاب شده‌اند و بر اساس قانون مکلف هستیم تا ۵۰ درصد از اعتبارات این حوزه را با دانشگاه‌ها قرارداد منعقد کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یک درصد اعتبارات پژوهشی برای اولین بار به صورت تجمعی در حال انجام است، افزود: خوشبختانه استفاده تجمعی از یک درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی توسط استان لرستان به کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد و شاهد الحاق آن به قانون بودجه ۹۷ بودیم.

انتهای پیام/