آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه
کد خبر : 6121
دوشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

تلاش برای تهیه مطالعات تکمیلی ژئوپارک‌های لرستان

رئیس سازمان صمت لرستان از تلاش برای تهیه مطالعات تکمیلی ژئوپارک‌های این استان خبر داد و گفت: مقرر شده ۵۰ درصد از اعتبار این مطالعات تکمیلی از طریق اعتبارات ملی و مابقی نیز به صورت استانی تامین شود.

تلاش برای تهیه مطالعات تکمیلی ژئوپارک‌های لرستان

به گزارش وارک نیوز از خرم‌آباد، محمدرضا صفی‌خانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی لرستان بیان کرد: ایجاد شرکت آهک هیدراته، نانو کربنات کلسیم از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان لرستان بوده است.

وی ادامه داد: اکنون شرکت تهیه و تولید وابسته به ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث این واحد تولیدی بسیار مهم است.

رئیس سازمان صمت لرستان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت منطقه در زمینه آهک و وجود ذخایر قابل توجه آهک شهرستان پلدختر و جنوب استان ظرفیت بی نظیری برای توسعه صنایع وابسته وجود دارد.

صفی‌خانی بیان کرد: همچنین به دلیل افزایش تولید فولاد در کشور و نیاز اساسی این صنعت به آهک ایجاد این واحد تولیدی به عنوان یکی از ضرورت‌ها در استان به شمار می‌رود مطمنا در آینده شاهد ایجاد صنایع بیشتری مرتبط با این حوزه در جنوب استان مخصوصا شهرستان پلدختر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت انجام مطالعات جامع سه ژئوپارک لرستان، افزود: سه ژئوپارک زمین لغزش سیمره، شیرز و دریاچه گهر لرستان دارای قابلیت ثبت جهانی هستند و برای تحقق این هدف باید مطالعات آنها کامل شود.

این مسوول بیان کرد: در سفری که رییس سازمان زمین‌شناسی به لرستان داشتند پذیرفتند که ۵۰ درصد از اعتبار مطالعات تکمیلی این سه ژئوپارک منحصر به فرد را تامین کرده و ۵۰ درصد دیگر نیز از طریق اعتبارات استانی تامین شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: ثبت جهانی سه ژئوپارک لرستان به عنوان یک اقدام ملی است چرا که در کشور تنها ژئوپارک قشم ثبت جهانی شده و مطمنا با ثبت جهانی سه ژئوپارک اشاره شده شاهد تاثیر ویژه این اقدام در حفاظت، نگه داری و معرفی آنها بر اساس استانداردهای جهانی است.

صفی‌خانی گفت: با تلاش‌های مدیریت ارشد استان ۵۰ درصد از اعتبار استانی مورد نیاز از محل یک درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان تامین خواهد شد.

انتهای پیام/