اخبار ویژه
کد خبر : 6119
دوشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

سال آبی خوبی پیش روست

معاون سازمان هواشناسی کشور گفت: سال آبی خوبی برای کشور پیش بینی می شود.

سال آبی خوبی پیش روست

به گزارش وارک نیوز عابدینی افزود: سال آبی(اول مهر ۹۷ تا اول مهر ۹۸)خوبی با توجه به پیش بینی صورت گرفته، در مجموع در انتظار کشور و خوزستان است.

عابدینی دیروز شنبه در همایش و هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و غباردر هتل نیشکر اهواز بیان کرد: امسال از چند ماه قبل پیش بینی شده که بارش های خوبی در کشور و به ویژه خوزستان داریم و تا پایان پاییز بارش خوب و بیش از حد نرمال پیش بینی می شود.

وی گفت: ولی در سه ماه زمستان تا پایان فروردین بارش ها در حد نرمال است و ممکن است در سه ماه زمستان اندکی پایین تر از نرمال باشد اما درمجموع سال آبی خوبی خواهیم داشت.

این مسوول اظهار داشت: انتظارداریم با توجه به مرطوب بودن زمین و پوشش گیاهی مناسب سال پیش رو گرد و غبار نسبت به پارسال کاهش یابد و کانون های گرد و غبار کمتر فعال شوند.

‍ بررسی مقایسه ای بارش، دما و تابش در مهر ماه سال ۱۳۹۷ با دوره آماری بلندمدت و سال گذشته استان لرستان

میانگین بارش نقطه ای مهر ماه سال ۱۳۹۷ در استان به میزان ۱۰٫۶میلیمتر است. که  نسبت به میانگین دوره آماری بلندمدت ۵٫۲میلیمتر و نسبت به سال گذشته ۱۰٫۶ میلیمتر افزایش یافته است. بیشترین و کمترین میزان بارش ماهانه طی این مدت با مقادیر ۲۳٫۸ و ۳٫۲ میلیمتر به ترتیب در شهرهای رومشکان و بروجرد گزارش گردیده است.