آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 6113
دوشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹

نمی‌دانم با چه استدلالی استانداری را در بیابان می‌سازند

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تخصیص آب در لرستان را یک ظلم در حق مردم استان می‌دانیم چرا که تخصیص آب در لرستان کمتر از میانگین کشور است و این در حالی بوده که تخصیص صورت گرفته نیز پرداخت نمی‌شود.

نمی‌دانم با چه استدلالی استانداری را در بیابان می‌سازند
به گزارش وارک نیوز الهیار ملکشاهی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی    استان لرستان اظهار داشت: سوابق تاریخی حکومت‌ها  را که نگاه کنیم می‌بینیم مرکز حاکمیت همواره در مرکز شهر قرار دارد اما نمی‌دانم با چه استدلالی ساختمان جدید استانداری در یک بیابان قرار است احداث شود.

وی افزود: انتظار می‌رود چاره‌ای اندیشیده شود که استانداری یا در محل فعلی و یا در محلی مشابه در مرکز شهر باشد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی در بحث تخصیص آب عنوان کرد: بحث تخصیص آب در لرستان را یک ظلم در حق مردم استان می‌دانیم چرا که تخصیص آب در لرستان کمتر از میانگین کشور است و لذا انتظار داریم این میزان به‌اندازه میانگین کشوری برسد.

وی با بیان اینکه تخصیص قطعی آب در لرستان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: همان اندازه‌ای که قرار بود به ما بدهند را نیز کاهش داده‌اند.

ملکشاهی با اشاره به اینکه دولت ۱۵ آذر بودجه را به مجلس می‌دهد، گفت: برخی از مدیران هم‌اکنون به‌طور شبانه‌روز در تهران بوده و برای تخصیص بودجه تلاش کرده و با کارشناسان وزارتخانه ارتباط برقرار می‌کنند لذا انتظار داریم مدیران لرستان نیز نسبت به این نوع توجه داشته و اگر در این زمینه نیاز به کمک نمایندگان است ما نیز کاملاً آماده هستیم.

وی تأکید کرد: اگر مدیران سهم لرستان را در بودجه وارد نکنند مجلس نهایتاً ۵ تا ۱۰ درصد می‌تواند بودجه را تغییر دهد لذا باید برای جذب بودجه از همین حالا تلاش ویژه شود.

این مسوول با بیان اینکه لرستان در مباحث زیرساختی، اقتصادی و معیشتی مشکلات فراوانی دارد، افزود: با وجود این مشکلات لرستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور بوده و شرایط برای سرمایه‌گذاری در آن بسیار مطلوب است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی ادارات در شهرستان تازه تأسیس رومشگان وجود ندارد و برخی موانع در این زمینه وجود دارد که حل مشکلات و موانع موجود در شورای برنامه‌ریزی قابل حل است لذا واگذاری زمین از سوی جهاد کشاورزی به هلال‌احمر برای ساخت ساختمان اداری می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز  قسمت زیادی از میراث فرهنگی لرستان ثبت نشده است، تصریح کرد: برای بحث ثبت جهانی دره شیرز که در دنیا بی‌نظیر است باید مطالعات لازم انجام شود کمااینکه اگر این اثر ثبت جهانی شود برای کل ایران موثر است.