آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 6101
یکشنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴

زیرساخت واگذاری ۱۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت جدید فراهم شد

مدیرمخابرات منطقه لرستان گفت: زیرساخت واگذاری ۱۰ هزار پورت اینترنت خانگی با عنوان طرح تانوما ( گسترش شبکه دسترسی به فیبر نوری در منازل یا FTTH) در این استان فراهم شده است.

زیرساخت واگذاری ۱۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت جدید فراهم شد

به گزارش وارک نیوز هومان محمودی افزود: طرح FTTH اکنون در محدوده مراکز قائم، امام خمینی (ره) و شهید رحیمی خرم آباد، مراکز امام و اندیشه بروجرد، شهرک های سنگ و برناباد الیگودرز و منطقه فدک دورود اجرا و زیرساخت واگذاری سرویس برای ۱۰ هزار پورت، فراهم است.

وی اظهار داشت: واگذاری FTTH ( ارتباط تلفن ثابت و اینترنت در منازل از طریق فیبر نوری) بمناسبت عیدسعید قربان در منطقه شهرک فدک و کوی کوثر شهرستان دورود آغاز شده و به عنوان یک فناوری قابل اعتماد و کارآمد، دارای مزایای بسیاری مانند پهنای باند بالا، هزینه کم و سرعت زیاد است.

وی تصریح کرد: با بهره مندی از این سرویس، همزمان برای دانلود فیلم و نرم‌افزار، تلفن تصویری، مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و ۴k، بانکداری الکترونیک، بازی و خرید آنلاین، آموزش و پزشکی از راه دور و اینترنت اشیا نیز می توان از بستر فیبر نوری استفاده کرد.

محمودی گفت: مرحله نخست گسترش شبکه دسترسی به فیبر نوری (FTTH) در منازل تحت عنوان (تانوما) توسط شرکت مخابرات ایران، چهارم اردیبشهت سال گذشته در شهرهای بزرگ و کلان شهرها آغاز شد.

۴۵۰ هزار تلفن ثابت و بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد شده است./ ایرنا