آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » شهری » محیط زیست
کد خبر : 6011
یکشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

دومین جشنواره گل‌های داوودی در خرم‌آباد افتتاح شد

دومین نمایشگاه گل‌های داوودی در خرم آباد با حضور مسوولان استان افتتاح شد.

دومین جشنواره گل‌های داوودی در خرم‌آباد افتتاح شد

به گزارش وارک نیوز، در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ رقم گل داوودی در باغ گیاه‌شناسی زاگرس در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این نمایشگاه و نقش آن، گفت: دومین نمایشگاه گل‌های داودی در سطح شهر خرم اباد در مجموعه باغ گیاه‌شناسی زاگرس افتتاح شد.

عبدالرضا بازدار ادامه داد: این مجموعه کلکسیونی از دستاوردهای رویشگاه ۱۱ استان زاگرس‌نشین بوده و پتانسیل‌های آنها را در خود جای داده که برپایی نمایشگاه‌های گل و گیاهان ذینتی به عنوان یکی از برنامه ها برای این مجموعه ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ ژنتیک از گل‌های داوودی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، اظهار کرد: همشهریان می‌توانند با مراجعه به این باغ گیاه‌شناسی  از دستاوردهای آن بازدید کرده و بخشی از اوقات فراغت خود را در این نمایشگاه بگذرانند.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه گل‌های داوودی خرم‌آباد بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی مطمنا تاثیر ویژه‌ای در اوقات فراغت مردم و آشنایی آنها با گل و گیاه دارد.

احمد مرادپور در ادامه اشاره‌ای نیز به وضعیت باغ گیاه شناسی زاگرس داشت و افزود: این مجموعه دارای پتانسیل‌های زیادی است و باید به بخش اقتصادی آن نیز توجه کرد.

وی عنوان کرد: مردم ما امروز بیش از زمان دیگری نیاز به شادی و نشاط و امید دارند و گل و گیاه این امر را محقق خواهد کرد.

این مسوول اظهار داشت: باید قسمت‌های مختلف باغ گیاه‌شناسی زاگرس سریعا تکمیل و تا چند ماه دیگر ساختمان آن افتتاح شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: متاسفانه در گذشته شاهد تغییر کاربری بخشی از اراضی باغ کشاورزی بودیم که این امر اقدام بسیار نامبارکی بود چرا که این اراضی بسیار ارزشمند هستند و جایگزینی آنها امری محال است.

مرادپور گفت: به هر حال باید از ظرفیت‌های باغ گیاه‌شناسی زاگرس به خوبی استفاده کرد.

مراد سپهوند در حاشیه جشنواره گل های داوودی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته اولین نمایشگاه گل های داوودی در باغ گیاه شناسی زاگرس خرم‌آباد برگزار شد و امسال نیز شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم.

وی افزود: در این جشنواره حدود ۵۰۰ رقم انواع گل داوودی به معرض نمایش در آمده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی لرستان گفت: جشنواره گل های داوودی از امروز تا نیمه آذر برای بازدید عموم دایر است.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم در ایام عید نیز جشنواره گل های پیازی و لاله ها را در این محل داشته باشیم.

سپهوند از برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره در سال آینده در وسعت بیشتری خبر داد و گفت: گل های داوودی در جشنواره امسال توسط پژوهشکده گل و گیاه کشور در محلات تولید شده اند و به صورت امانت در اختیار ما قرار دارند.