آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » ورزشی
کد خبر : 5954
چهارشنبه - ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

هرگز حاضر به زیر پا گذاشتن ارزش‌ها نخواهم شد/نداشتن لیگ، مهمترین ضعف جودوی بانوان

مارال مردانی، جودوکار محجبه لرستانی تیم ملی جودو که به دلیل حفظ حجاب از انجام مبارزه در مسابقات المپیک جوانان بازماند، می‌گوید هیچ‌گاه حاضر به زیر پا گذاشتن ارزش‌ها در میدان مبارزه نخواهد شد.

هرگز حاضر به زیر پا گذاشتن ارزش‌ها نخواهم شد/نداشتن لیگ، مهمترین ضعف جودوی بانوان
مارال مردانی با اشاره به دلیل محرومیت از مسابقات المپیک جوانان، اظهار کرد: به دلیل حفظ حجاب از مبارزه در این مسابقات محروم شدم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات پیش از المپیک را با حجاب کامل پشت‌سر گذاشتم و در یک قدمی تاتامی از رسیدن به مبارزه بازماندم.

جودوکار محجبه وزن منفی ۷۸ کیلوگرم تیم ملی ایران بیان داشت: مسوولان فدراسیون جهانی در اقدامی ناجوانمردانه و بدون اطلاع قبلی اجازه مبارزه با پوشش اسلامی را به من ندادند و به همین دلیل از ادامه رقابت‌ها محروم شدم.

مردانی با بیان اینکه هیچ‌گاه حاضر به زیر پا گذاشتن ارزش‌ها در میدان مبارزه نخواهم شد، گفت: مسوولان برگزاری مسابقات المپیک تنها در صورت نداشتن پوشش اسلامی به من اجازه مبارزه را می‌دادند، اما به دلیل حفظ ارزش‌ها و حجاب اسلامی از انجام مسابقه خودداری کردم.

پرچم‌دار اختتامیه مسابقات المپیک جوانان از تلاش فدراسیون جودو در جهت طراحی پوششی اسلامی قابل قبول در میادین جهانی و بین‌المللی خبر داد و افزود: امیدواریم این طرح هرچه زودتر به نتیجه رسیده و بانوان جودوکار کشور بتوانند در عرصه‌های مختلف حضور یابند.

مردانی در ادامه به شرایط نامناسب ورزش بانوان در لرستان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه هیچ‌گونه حمایتی اعم از مالی و فراهمی امکانات از بانوان ورزشکار استان انجام نمی‌شود.

وی افزود: سالن تمرین دولتی در استان وجود ندارد و بانوان جودوکار مجبور به انجام فعالیت‌های ورزشی در سالن‌های خصوصی و با هزینه‌های بالا هستند.

عضو لرستانی تیم ملی جودو با انتقاد از نداشتن لیگ درون کشوری این رشته ورزشی اظهار داشت: متاسفانه این عامل سبب پائین آمدن کیفیت مبارزه بانوان جودوکار کشور شده است و تنها با حضور در میادین آسیایی و کشوری می‌توانند سطح مبارزه خود را ارتقاء بخشند.

مردانی یادآور شد: از آنجا که بانوان جودکار تیم ملی به دلیل رعایت حجاب و پوشش اسلامی قادر به شرکت در مسابقات جهانی و گرند اسلم نیستند، لذا سطح کیفیت ورزشی آن‌ها نیز در حد مسابقات آسیایی باقی می‌ماند که البته این شرایط مطلوب و عادلانه‌ای برای ورزشکاری که خواهان رشد است، نخواهد بود.

انتهای پیام/۸۵۰۱۸