آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه » اقتصادی » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5922
شنبه - ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

درج قیمت فروش روی کالا الزامی است/ بهره‌برداری سیاسی برخی افراد از فضای روانی بازار

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: اینکه گاهی یک فرد در جهت جلب نظر مردم و کسب چند عدد رای بخواهد از فضای روانی ایجاد شده بهره‌برداری سیاسی کرده و جامعه را تحریک کند، قابل قبول و منطقی نیست.

درج قیمت فروش روی کالا الزامی است/ بهره‌برداری سیاسی برخی افراد از فضای روانی بازار

به گزارش وارک نیوز، گودرز امیری ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان اظهار کرد: انتظار داریم همه کالاهای عرضه شده در بازار میوه و تره‌بار دارای فاکتور بوده و توسط نهادها و مراجع مختلف در مراحل متعدد این موضوع کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی به دلیل ترحم‌های بی‌جا و مصلحت‌اندیش باعث ایجاد نوسانات قیمت و اختلال در بازار می‌شویم، به‌همین منظور با فردی که با دلالی و گران‌فروشی درصدد فروش محصول خود است بایستی برخورد قانونی صورت پذیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه در برخی صنوف اتحادیه وجود ندارد، گفت: در قانون به صراحت ذکر شده است که وقتی تعداد صنوف به حد نصاب جهت ایجاد اتحادیه نرسد در اتحادیه‌های دیگر ادغام شود و اتحادیه‌ جایگزین موظف به انجام وظایف و ماموریت‌های اتحادیه مربوطه است.

امیری بیان داشت: در جهت تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفین همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به همکاری هستند و چنانچه در موردی کوتاهی دیده شود بدون شک برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی در خصوص حمایت از مصرف‌کنندگان بیان داشت: حمایت از مصرف‌کنندگان در مراجع قانونی خود بایستی انجام شود، حمایت از مصرف‌کنندگان صرفاً بحث قیمت نیست و گاهی کیفیت و خدمات پس از فروش را نیز شامل می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان ادامه داد: چنانچه نهادهای حمایت از مصرف‌کنندگان در سطح استان تاکنون شکل نگرفته است بایستی تا برگزاری جلسه آینده تنظیم بازار تشکیل و گزارشی از نحوه برخورد و فعالیت‌شان ارائه شود.

امیری با بیان اینکه تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی به عهده جهادکشاورزی است، افزود: همچنین دستگاه‌های مختلف اجرایی در زمینه تامین کالاهای اساسی تکالیف مشخصی دارند، دستگاه در ابتدا بایستی ماموریت و پیگیری‌های خود را انجام داده و چنانچه به بن‌بست و مشکلی رسید آن‌گاه با معاونت اقتصادی استانداری جهت رفع موانع آن را مطرح کند.

وی با تاکید بر الزام درج قیمت فروش بر روی کالاها خاطرنشان کرد: اجرای قانون با اعمال قانون امکان‌پذیر است، چنانچه واحدی با اخطار اقدام به برچسب‌گذاری قیمت نکرد بایستی با آن برخورد قانونی کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان تصریح کرد: تغییر برخی قیمت‌ها در حوزه اختیارات تنظیم بازار استان‌ها نیست، گاهی عنوان می‌شود شورای تنظیم بازار قیمت نان را تغییر دهد، این در حالی است که شورای تنظیم بازار کشور قیمت نان را مشخص می‌کند و حق دخالت در این موضوع را تا اطلاع ثانوی به شوراهای استانی نداده است.

امیری با بیان اینکه آرد عرضه شده به نانوایی‌ها یارانه‌ای است، گفت: نان تولید شده بایستی طبق قیمت مصوب دولت به فروش رسد نه اینکه نانوا به بهانه متضرر شدن اقدام به گران‌فروشی کند.

وی اظهار داشت: اینکه گاهی یک فرد در جهت جلب نظر مردم و کسب چند عدد رای بخواهد از فضای روانی ایجاد شده بهره‌برداری سیاسی کرده و جامعه را تحریک کند، قابل قبول و منطقی نبوده و نباید اجازه بیان این مسائل به آن‌ها داده شود.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان بر افزایش تلاش‌ها در جهت افزایش و جذب سهمیه لاستیک استان تاکید کرد.

امیری با اشاره به فعالیت برخی سامانه‌ها در راستای کنترل انبارهای کالا بیان داشت: تا هفته آینده گزارش جامعی از فعالیت سامانه‌های کنترل و تنظیم قیمت کالا ارائه شود.

انتهای پیام/۸۵۰۱۸