آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5919
شنبه - ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

توزیع ۱۸۵ تن گوشت قرمز در لرستان/ افزیش ۱۰ دردصدی جوجه‌ریزی در استان

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت:۷۵ تن گوشت گوسفند با قیمت ۳۷ هزارتومان و ۱۱۰ تن گوشت گوساله با قیمت ۲۹ هزار تومان در استان توزیع شده است.

 

به گزارش وارک نیوز، عبدالرضا بازدار ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان بیان کرد: حوزه‌ حمل کود و اقلام حمایتی دام در اختیار بخش دولتی بوده و در حال حاضر به‌کندی صورت می‌گیرد، اما در صورتی‌که بتوانیم این کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم سرعت حمل افزایش پیدا می‌کند، البته با این وجود نیز مشکلی در بحث توزیع نداریم.

وی با بیان اینکه بعد از نابسامانی‌های بازار ارز، دولت بیش از ۱۷ کالای مربوط به جهاد کشاورزی را مشمول دریافت ارز دولتی کرده است، افزود: بیش از ۶۵۷ محموله ذرت،جو و سویا توسط بخش خصوصی طی هفته‌های اخیر وارد استان شده ،که بعد از بررسی‌های که توسط جهاد کشاورزی استان صورت گرفت متوجه‌ شدیم ۹۶ محموله مغایرت قیمتی داشته و ۱۹ محموله دیگر نیز وارد استان نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان  بابیان اینکه بیش از دو ماه است که در حوزه واردات نهاده‌های دامی شفاف‌سازی اتفاق افتاده، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر بیش از ۱۰ هزار تن ذرت، ۳ هزار تن سویا و ۳ هزار تن نیز جو وارد استان شده است.

بازدار بابیان اینکه برای توزیع جو در میان روستاییان و عشایر با اتحادیه دامداران توافقات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در انبارهای استان در حال حاضر بیش از ۵ هزار ۷۰۰ تن برنج، ۵هزار تن شکر، ۲۸۰ تن مرغ منجمد،۶۰۰ تن ذرت و ۱۳۰۰ تن جو وجود دارد.

وی بابیان اینکه بیش از ۳ میلیون ۲۹۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مهرماه در استان صورت گرفته ادامه داد: این میزان جوجه‌ریزی باعث تولید بیش از ۶هزار تن گوشت مرغ خواهد شد درحالی‌که نیاز استان حدود چهار۴ هزار ۵۰۰ تن است، علاوه بر  این امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش جوجه ریزی داشته‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ۱۱ محموله گوشت قرمز گوسفند وارد استان شده و در حال حاضر نیز ۷۵ تن گوشت در سراسر استان باقیمت ۳۷ هزارتو من توزیع‌شده است و علاوه بر آن ۶ محموله گوشت گوساله نیز با  وزن  ۱۱۰ تن وارد استان شده که در سراسر استان با قیمت ۲۹ هزار تومان توزیع‌شده است.

انتهای پیام/