آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5910
پنجشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

جابجایی بیش از ۳/۵ میلیون بسته پستی در لرستان

مدیرکل پست لرستان گفت: سال گذشته بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار بسته پستی در استان لرستان منتقل شد، یعنی در استان هر فرد سالانه یک بسته پستی دریافت کرده و یکی ارسال می‌کند.

جابجایی بیش از ۳/۵ میلیون بسته پستی در لرستان

محمد ناظری، بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که وزارت ارتباطات به اداره‌های پست سراسر کشور ابلاغ کرده، اجرای سامانه جی‌نف است که در این سامانه باید تمام کدهای پستی کشور استانداردسازی شوند.

 وی با بیان اینکه کدهای پستی به‌صورت کامل در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد استانداردسازی شده‌اند، عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ هزار نقطه در این دو شهرستان استانداردسازی شده است.

مدیرکل پست لرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در شهرهای الیگودرز و الشتر نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است، اما در دیگر  شهرهای استان باید بیش از ۷۰ هزار نقطه را طی سال‌ آینده استانداردسازی کنیم.

ناظری از سرانه محصول دریافتی یا ارسالی از طریق پست به عنوان یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی هر کشور یاد و اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار بسته پستی در استان صادر و وارد شد، یعنی هر لرستانی سالانه یک بسته پستی دریافت کرده و یکی ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی بسته پستی برای لرستان رقم کوچکی است، تصریح کرد: عامل اصلی کم بودن بسته‌های پستی در لرستان حل نشدن فرهنگ استفاده سازمان‌های دولتی از امکانات پست است.

مدیرکل پست لرستان ادامه داد: در حالی‌ سازمان پست لرستان بیش از ۵۲۴ نقطه پستی در سراسر استان دارد که امکان حمل بسته‌های پستی را با بالاترین سرعت ممکن داشته، اما ادارات استان این کار را خودشان انجام می‌دهند.

ناظری اضافه کرد: این در حالی است که بر اساس قانون همه سازمان‌های دولتی مکلف هستند ۱۲ درصد خدمات خود را برون‌سازمانی ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه صرفأ شرکت ملی پست و زیرشاخه‌های آن مانند دفاتر پیش‌خوان، مجوز جابجایی و حمل کالاهای پستی را دارند، افزود: سازمان پس لرستان زیرساخت‌های خوبی در حوزه تجارت الکترونیک ایجاد کرده و این امکانات را به‌صورت رایگان در اختیار مردم می‌گذارد.

مدیرکل پست لرستان تاکید کرد: تولیدکنندگان استان می‌توانند با استفاده از این ظرفیت تحولی بزرگ در محصول تولیدی خود ایجاد کنند.

انتهای پیام/