اخبار ویژه
کد خبر : 5904
چهارشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

پذیرش معتادان لرستانی دارای خانواده بی‌بضاعت در مراکز ماده ۱۶

معاون پیش‌گیری بهزیستی لرستان از آمادگی بهزیستی جهت نگهداری معتادین دارای خانواده‌های بی‌بضاعت در مراکز ماده ۱۶ خبر داد و گفت: می‌توان معتادان دارای خانواده‌های بی‌بضاعت را به منظور ادامه درمان در مراکز ماده ۱۶ پذیرش کرد.

پذیرش معتادان لرستانی دارای خانواده بی‌بضاعت در مراکز ماده ۱۶

به گزارش وارک نیوز، ابتسام داشی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر لرستان اظهار کرد: حدود یک‌سال است که مراکز ماده ۱۶ لرستان به بهزیستی تحویل داده شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه امسال ۸۳۵ نفر به مراکز ماده ۱۶ استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۰۵ نفر پذیرش و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

معاون پیش‌گیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته ۱۰ نفر از معتادان متجاهر به بهبودی کامل رسیده و چهار نفر آن‌ها و چهارنفر از آن‌ها وارد اشتغال شده‌اند، گفت: ۱۴ نفر از افراد حال حاضر کمپ ماده ۱۶، تحت درمان متادون نبوده و از برنامه پرهیز محوری استفاده می‌کنند.

داشی ادامه داد: طی شهریور ماه امسال ۱۵۴ نفر مورد پذیرشی در مراکز ماده ۱۶ استان داشتیم که ۵۷ نفر آن‌ها شرایط غربال نداشته و از مرکز ترخیص شدند.

وی از آمادگی بهزیستی به منور نگهداری معتادان دارای خانواده‌های بی‌بضاعت در مراکز ماده ۱۶ خبر داد و گفت: چنانچه این افراد سه دوره درمانی در مراکز ماده ۱۵ گذرانده و دارای خانواده‌های بی‌بضاعت جهت ادامه درمان باشند، می‌توان آن‌ها را در مراکز ماده ۱۶ پذیرش کرد.

معاون پیش‌گیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه ظرفیت مراکز ماده ۱۶ استان ۲۰۰ نفر است، افزود: این در حالی است که اعتبار و امکانات به تعداد این افراد وجود ندارد.

داشی تصریح کرد: با این وجود اما واحدهای فرهنگی، آموزشی و فنی‌وحرفه‌ای را در مراکز ماده ۱۶ جهت توانمندسازی افراد در حال بهبود به‌کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/۸۵۰۱۸