آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5785
پنجشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

استانداردسازی راه مهم کمک به تولیدات داخلی است

معاون استاندار لرستان گفت: کالا‌های داخلی در صورتی که استانداردهای لازم را رعایت کنند باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی خود شده که همین امر سبب استفاده مردم از آن کالا می‌شود.

استانداردسازی راه مهم کمک به تولیدات داخلی است

به گزارش وارک نیوز،گودرز امیری ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد بیان کرد: استاندارد یعنی تهیه‌ چارچوبی برای کیفیت کالاهای و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود و اگر کالاها و خدماتی که در کشور به مردم عرضه می‌شوند دارای استانداردهای لازم باشند هزینه‌های تولید، جابجایی و خدمات پس از فروش به شدت کاهش پیدا می‌کنند.

وی افزود: بخش اعظمی از خدمات و کالاهایی که مردم روزانه با آن‌ها سرکار دارند در حوزه استاندارد قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان اظهار کرد: اگر بتوانیم یک کالای دارای استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم بهتر از تولید ۱۰ کالای بدون استاندارد برای کشور درآمدزایی می‌کند و علت اصلی اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی کشورمان زیان‌ده هستند استفاده این شرکت‌ها از دستگاه‌های غیراستاندارد است.

امیری با بیان اینکه رعایت استاندارد یک امر ضروری برای واحدهای تولیدی و خدماتی است، تصریح کرد: کالا‌های داخلی در صورتی که استانداردهای لازم را رعایت کنند باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی خود شده که همین امر سبب استفاده مردم از آن کالا می‌شود پس می‌توان به این نتیجه رسید که رعایت استاندارد باعث رونق خرید آن محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه وارد نکردن کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند به منظور حمایت از کالای ایرانی عملی اشتباه بوده، ادامه داد: انجام این کار باعث انحصار می‌شود و در دنیا کشوری وجود نداشته که با اقتصاد انحصاری موفق شود بلکه برای حمایت از کالاهای داخلی باید زمینه استاندارد سازی آن‌ها را با دادن تسهیلات و کلاس‌های آموزشی فراهم کنیم.

انتهای پیام/