آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 5739
یکشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان/ مرکز GIS برای دسترسی به نقاط بحرانی راه‌اندازی شود

مدیرکل مدیریت بحران لرستان از شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در معرض آتش‌سوزی در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی مرکز GIS دسترسی‌ها به نقاط بحرانی استان تسهیل می‌یابد.

شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان/ مرکز GIS برای دسترسی به نقاط بحرانی راه‌اندازی شود
به گزارش  وارک نیوز،آقا میرزایی ظهر امروز در شورای عالی مدیریت بحران لرستان در تشریح عملکرد مدیریت بحران طی ۶ ماهه امسال استان اظهار کرد:درصد اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه امسال ۴۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع خرم‌آباد، ۳۳ هکتار از جنگل‌ها و مراتع چگنی، ۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع پلدختر و ۸ هکتار از جنگل‌ها و مراتع رومشکان دچار حریق شدند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان از شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در معرض آتش‌سوزی در استان خبر داد و افزود: جهت پیش‌گیری از وقوع حادثه در این نقاط نیازمند تامین و تعمیر تجهیزات هستیم.

آقامیرزایی بحث خشک‌سالی و تنش آبی را یکی از چالش‌های پیش‌روی استان طی سال‌های آینده عنوان و تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان طی امسال و سال گذشته از الگوی کشت تعریف شده جهادکشاورزی تبعیت نکردند و به همین منظور تنش آبی را در استان شدت دادند که این موضوع برای سال آینده بایستی مدنظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: امسال شاهد وقوع سه زلزله بالای چهار ریشتر در استان بودیم که خوشبختانه خسارات زیادی را نداشتند، با این وجود نیروهای امدادی و مدیریت بحران همواره در حال آمادگی جهت کمک‌رسانی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به حضور نیروهای مدیریت بحران استان جهت بازسازی اماکن تخریبی حاصل از زلزله غرب کرمانشاه در این استان یادآور شد: در زلزله اخیر اسلام‌آباد غرب نیروهای امداد و بحران لرستان با حضور به‌موقع نقش خوبی در بازسازی مناطق زلزله‌زده داشتند.

آقامیرزایی راه اندازی مرکز GIS مدیریت بحران استان را یک ضرورت خواند و گفت: با راه اندازی این سیستم دسترسی‌ها به نقاط بحرانی استان تسهیل می‌یابد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان به ۲ دستگاه آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری توزیع شده است، ضمن اینکه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به آب و فاضلاب روستایی تخصیص داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان یادآور شد: همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور امسال ۱۰ میلیارد تومان جهت پروژه‌های عمرانی، ۷۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۲۰۸ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای برای استان درنظر گرفته که با این وجود هنوز پرداختی صورت نگرفته است.