آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5737
یکشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

۹۶ میلیون خدمت توسط دفاتر پیش‌خوان ارائه شد/ سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن کاغذ وارد می‌شود

رئیس کانون دفاتر پیش خوان خدمات دولت گفت: دفاتر پیشخوان سال گذشته بیش از ۹۶ میلیون تراکنش انجام داده‌اند که درآمد آنان از این میزان تراکنش ۹۴ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش وارک نیوز، علی فلاح ظهر امروز در همایش توجیهی ارسال و دریافت نامه‌های مردمی از طریق دفاتر پیشخوان بیان کرد: در استان لرستان حدود ۲۴۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت فعال بوده که از این تعداد ۱۹۵عضو شبکه سراسری وصل هستند و این در حالی است که پیشخوان‌های متصل به شبکه سراسری می‌توانند مکاتبات الکترونیکی دولتی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دفاتر پیش‌خوان لرستان در ارائه خدمات الکترونیکی از استان‌های پیشتاز کشور است، افزود: لرستان به‌عنوان اولین استانی که تمام مکاتبات سازمان‌های دولتی آن را می‌توان از طریق دفاتر پیشخوان آن انجام  داد معرفی‌شده است.

رئیس کانون دفاتر پیش‌خوان خدمات دولت اظهار کرد: کشور سالانه بیش از ۲میلیون تن کاغذ نیاز بوده که یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن از سایر کشورها وارد می‌شود که باعث خروج مبلغ قابل‌توجهی ارز از کشور می‌شود، علاوه بر خروج ارز از کشور مصرف بالای آب برای تولید کاغذ برای کشوری مانند ایران که با مشکل کمبود آب روبرو بوده از مشکلات اصلی تأمین کاغذ کشور است.

فلاح با بیان اینکه اگر بتوانیم مکاتبات ادارات را الکترونیک کنیم صرفه‌جویی خوبی در مصرف کاغذ ایجاد می‌شود، تصریح کرد: توسعه مکاتبات الکترونیکی دولت می‌تواند یک شاخص تأثیرگذار در همه ابعاد زندگی مردم کشور است.

 وی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی باید دبیرخانه‌های سازمان‌های خود را مکلف به استفاده نکردن از کاغذ در ادارات کنند و با تحقق این کار مشکلاتی اقتصادی و زیست‌محیطی زیادی در کشورمان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ خدمت در سازمان‌های دولتی وجود داشته و دفاتر خدمات پیش‌خوان به‌صورت رایگان بیش از ۱۷۵ مورد آن‌ها را به مردم ارائه می‌دهند، ادامه داد: بیش از ۷ هزار دفتر خدمات پیشخوان در کشور وجود داشته که بدون اتصال به اینترنت جهانی و در قالب امن  فعالیت می‌کنند.

این مسوول ادامه داد: این دفاتر سال گذشته بیش از ۹۶ میلیون تراکنش انجام داده‌اند که درآمد آنان از این میزان تراکنش ۹۴ میلیارد تومان بوده است که اگر این میزان تراکنش در ادارات دولتی انجام می‌شد بر اثر هزینه‌های حمل و نقل شهری بیش از ۳ برابر برای کشور هزینه ایجاد می‌کرد.

رئیس کانون  دفاتر پیش‌خوان خدمات دولت بیان کرد: متأسفانه باور مسئولان کشوری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تفسیری اشتباه بوده و به‌جای خصوصی‌سازی، آن‌ها شرکت‌ها را اختصاصی‌سازی می‌کنند.

وی در پایان گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولتی به‌عنوان بخش خصوصی که در اجرای وظایف دولت به یاری آن شتافته انتظار همکاری بیشتری از دولت دارد.

انتهای پیام/