آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » خبر مهم
کد خبر : 5729
شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

هرگز قصد کاندیدا شدن ندارم/ تکمیل برج امید نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتباراست

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: برای تکمیل ساختمان جدید استانداری تحت عنوان برج امید به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

هرگز قصد کاندیدا شدن ندارم/ تکمیل برج امید نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتباراست

به گزارش وارک نیوز، احمد مرادپور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش ویژه رسانه‌ها در آگاهی جامعه بیان کرد: هنوز به رابطه ایده‌آلی که بین مدیران و خبرنگاران است نرسیده‌ایم و باید تلاش کنیم که در استان این امر اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید از نقد سازنده خبرنگاران استقبال کنند، افزود: بعضا صحبت‌هایی مطرح می‌شود که جا دارد اعلام کنم بنده دنبال هیچ چیزی نیستیم و هرگز کاندیدا نیز نخواهم شد.

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه عنون کرد: اطلاع‌رسانی همه حوزه‌ها ضعیف است، با وجود اینکه در ابتدا مدیریت ارشد استان معتقد بود اقداماتمان با کمترین فضای رسانه‌ای انجام شوند اما اکنون اعتقاد دارند که باید کار رسانه‌ای بیشتری شوند.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۲۹۸ کیلومتر راه روستایی در سطح استان وجود دارد و نگه‌داری این راه‌ها کار دشواری است و با توجه به منابعی که راهداری دارد اما اقدامات خوبی توسط راهداری در بحث ایمن سازی آنها در حال انجام است.

مرادپور اظهار داشت: باید حریم راه‌ها و رودخانه‌ها رعایت شود و معتقدم که باید اقدامات فرهنگی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اکنون چیزی به نام بیکاری در کل کشور نداشتیم، افزود: تکمیل این طرح‌ها در لرستان در گرو ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است که البته سیاست دولت واگذاری این‌گونه پروژه‌ها به بخش خصوصی است.

این مسوول ادامه داد: معتقدم ترمینال برون شهری خرم‌آباد در حد یک ترمینال برون استانی نیست البته نسبت به گذشته وضعیت بسیار مناسب‌تر شده البته شهرداری و شورای ترافیک نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: پروژه‌ای که طول عمر اجرایش زیاد شود با چالش‌های زیادی رو برو خواهد شد به همین دلیل باید سرعت تکمیل آن‌ها افزایش یابد.

مرادپور در ادامه اشاره‌ای به وضعیت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد و زیرگذر بهارستان داشت و افزود: خوشبختانه شاهد برطرف شدن مشکلات برج‌های دوقلو هستیم که اکنون نیز یک پیمانکار بخشی از نمای ساختمان را شروع کرده و دو پیمانکار دیگر نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و پیش‌فروش واحدها تا هفته آینده مشکلش حل خواهد شد.

وی گفت: زیرگذر بهارستان پروژه‌ای عمرانی با چالش زیاد بود و برنامه‌های زمان‌بندی که تهیه‌شده گاهی دچار مشکلاتی می‌شود و این برنامه برای شرایط عادی تنظیم می‌شوند؛ پیشتر کار خوب پیش ‌می‌رفت اما در ادامه مشکلاتی نظیر اعتصاب کامیون‌داران و کمبود سیمان باعث شد که طرح در زمان مشخص به اتمام نرسد.

این مسوول اظهار داشت: بلوار بهارستان مشکل آب سطحی دارد و طرحی برای آن دیده نشده اما اکنون در حال برنامه‌ریزی برطرف کردن این مشکل هستیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ۷۲۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان در سال جاری بوده است، افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۱۱ درصد از اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته است.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: برج امید را دوست داریم اما ضعیف کارش پیش می‌رفت و دلیل آن نیز نداشتن اعتبار بود اگر آن زمان تصمیم گیرنده بودم این برج را نمی‌ساختم بلکه چند ساختمان کوتاه‌تر ساخته می‌شد و در حوزه پدافند عاملی خیلی رعایت می‌شد و می‌توانستیم چند ساختمان را تکمیل کنیم.

مرادپور ادامه داد: برج امید دو تا قرارداد داشته اما کارهای باقی مانده به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تعهد داده شده که این برج از محل فروش ساختمان استانداری ساخته شود با این وجود از روز ورود استاندار به دنبال تأمین اعتبار لازم هستیم که تاکنون ۵ میلبارد تومان اعتبار جذب کرده‌ایم که هنوز پرداخت نشده است.

وی گفت: البته انتقاداتی از لحاظ فنی به برج امید دارم اگر آن زمان تصمیم گیرنده بودم این ساختمان جدید را نمی‌ساختم و یک ساختمان چند طبقه در محل کنونی استانداری احداث می‌کردم.

این مسوول اظهار داشت: در رابطه با شهر الشتر و شهردار آن معتقدم متاسفانه شهرهایی که شورا دارند حق مداخله در کار شورا را نداریم اما در همین هفته شهردار را معرفی می‌کنیم.

معاون استاندار لرستان در ادامه به ظرفیت گردشگری کهمان الشتر اشاره و عنوان کرد: اگر منطقه کهمان طرح جامع گردشگری داشته باشد می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان و حتی استان داشته باشد.

وی به کیفیت‌ پایین برخی پروژه‌های عمرانی پیشتر افتتاح شده اشاره کرد و افزود: کتابخانه گلدشت خرم‌آباد بعد از ۴ سال از زمان افتتاح نشست کرده و شاهد تخلفات زیادی در این طرح هستیم.

مرادپور به آمار بالای تصادفات در محور خرم‌آباد_پلدختر اشاره و بیان کرد: محور پلدختر کوهستانی و بسیار دشوار بوده و قرار است که با بررسی‌های مناسب شاهد تسریع در روند احداث این طرح باشیم البته برخی از تصادفات به دلیل جاده نیست.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه خرم‌آباد _ اراک و راه‌آهن خرم‌آباد، افزود: این دو پروژه ملی هستند و اعتبارات آنها از محل ملی تامین می‌شود، با این وجود جلسات بسیار زیادی در سطح ملی انجام شده و آزادراه خرم‌آباد تا بروجرد به زودی به بهره برداری می‌رسد.

این مسوول بیان کرد: راه‌آهن لرستان یکی از پیچیده‌ترین راه‌آهن‌های دنیاست و مسیر راه‌آهن دورود به اندیمشک جز ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است؛ در مورد راه‌آهن خرم‌آباد نیز باید گفت که این طرح دارای ۴۶۹ میلیارد تومان اعتبار بوده و هزار تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته و اکنون مشکل اعتباری دارد.

وی در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیران پیشین برای تکمیل پروژه‌های عمرانی قدردانی کرد و افزود: باید قدر افراد بزرگی همچون سردار عبدالهی که زحمات زیادی برای استان کشیدند را بدانیم و از آنها تجلیل کنیم.

انتهای پیام/