آخرین اخبار » اجتماعی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5721
شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

افزایش ۶۵ درصدی کشف کالای قاچاق/ کلیه تخلفات مجازی کشف شد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۶۵ درصد افزایش کشف قاچاق کالا در استان داشته‌ایم.

افزایش ۶۵ درصدی کشف کالای قاچاق/ کلیه تخلفات مجازی کشف شد

به گزارش وارک نیوز، سردار حاجی محمد مهدیان نسب صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح بیان کرد: امروزه رویکرد نیروی انتظامی همراه با اقتدار بوده و تمامی اولویت‌های این نیرو برای ایجاد امنیت در جامعه رصد شده است و علاوه بر آن به دنبال ولایت مداری و بصیرت افزایی میان کارکنان این نیرو برای مقابله با جنگ روانی دشمن هستیم.

وی  با بیان اینکه پیشگیری و مدیریت بحران‌های اجتماعی از وظایف حساس نیروی انتظامی است، افزود: برای پیشگیری جرائم باید امکانات پلیس را در حوزه پیشگیری افزایش داد در همین راستا بیش از ۳۵ درصد از ناوگان حمل و نقل کلانتری و پاسگاه‌های استان نوسازی شده و برای مدیریت بحران‌های اجتماعی نیز با برگزاری کلاس‌های توجیهی آستانه صبر نیروها را افزایش داده‌ایم.

فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: بر اساس سخنان رهبری که خواستار افزایش امنیت در کلانتری و پاسگاه‌ها بودند مجموعه نیروی انتظامی طرح تحول این اماکن را اجرا کرد و خوشبختانه در لرستان با اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته توان عملیاتی این یگان‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

 مهدیان نسب با بیان اینکه به علت موقعیت لرستان که در کریدور جنوب به شمال و غرب به مرکز قرار گرفته مسئله قاچاق کالا و مواد مخدر یکی از موضاعات  حساس مجموعه نیروی انتظامی است، تصریح کرد: با همکاری که با وزارت اطلاعات و دادگستری لرستان داشته‌ایم توفیقات خوبی در این حوزه کسب کرده‌ایم چنانکه در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۶۵ درصد افزایش کشف قاچاق کالا در استان داشته و بیش از ۵۰ باند احتکار نیز شناسایی شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه درمسئله کامیون داران در استان با مشکلی خاصی روبرو نبوده‌ایم، ادامه داد: دشمن به دنبال سواستفاده از این موضوع در راستای ضربه زدن به نظام بود که خوشبختانه در لرستان در این زمینه فعالیت‌هایی سازمان یافته‌ای وجود نداشت و فقط موارد اندکی در اثر بی‌تجربگی جوانان اتفاق افتاد که بدون فوت وقت افرادی خاطی دستگیر و در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: امروزه حوزه فضای مجازی گستردگی فراوانی در میان مردم داشته و در این زمینه در لرستان در حوزه برخورد با تخلفات مجازی کشف ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم و به تمام هم استانی‌های عزیز اطمینان می‌دهیم که با افرادی که به دنبال سو استفاده از فضا هستند به شدت برخورد خواهد شد.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه لرستان در حوزه کشف اجسام سرقتی در کشور رتبه اول را دارا است، بیان کرد: بیش از ۹۲ درصد از اقلام سرقتی در استان سال گذشته  کفش شده که در این حوزه در رتبه اول کشور قرار داریم و در این راستا ۵ تن از کارگاهان خبره نیروی انتظامی استان توسط فرماندهی نیروی انتظامی کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به حیاتی بودن موضوعاتی مانند راهنمایی و رانندگی و قاچاق مواد مخدر، افزود: برای کاهش تصادفات جاده‌ای یک قرارگاه جهادی تشکیل دادیم که باعث شد در ۶ ماهه اول امسال شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات باشیم.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: در بحث مواد مخدر نیز بیش از ۵۰ نقطه آلوده استان شناسایی شده که بارها مورد پاکسازی قرار گرفته‌اند و در این پاکسازی‌ها بیش از ۶ هزار نفر قاچاقچی، معتاد متجاهر و خرده فروش نیز دستگیر شده که حدود یک هزار ۵۰۰ نفر از آن‌ها خرده فروش بوده که نشانه عزم جدی مجموعه انتظامی استان برای خرده فروشان است.

انتهای پیام/