آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5715
پنجشنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

فقر فرهنگی در جامعه بیداد می‎کند/جای خالی ارائه راهکارهای کاهش طلاق در جلسات مدیران

فرماندار بروجرد گفت: تاثیر فقر فرهنگی را می‎توان به عینه در افزایش آمار طلاق در جامعه مشاهده کرد.

فقر فرهنگی در جامعه بیداد می‎کند/جای خالی ارائه راهکارهای کاهش طلاق در جلسات مدیران

به گزارش وارک نیوز، رضا آریایی ظهر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان اظهار کرد: فقر فرهنگی موجود در جامعه متأثر از فاصله بسیار زیاد مردم با کتابخوانی و دوری آنان از کتاب است.

وی عنوان کرد: در حالی امروزه فضای مجازی بیشترین نقش و سهم را در اطلاع‎رسانی به ویژه به قشر جوان دارد که بسیاری از اخبار منتشر شده در این فضا صحت نداشته و از بیرون از مرزها  مدیریت می‎شوند.

فرماندار بروجرد افزایش یکباره قیمت ارز و گرایش مردم به سمت خرید دلار و از آن طرف افزایش قیمت اجناس و کالاها و گرانی در کشور را نشانه فقر فرهنگی در جامعه دانست و افزود: تنها از طریق اطلاع‎رسانی و آگاهی بخشی از طریق آموزش و پرورش، دانشگاه‎ها و رسانه‎ها می‎توان به مقابله با فقر فرهنگی پرداخت.

آریایی تاکید کرد: از طریق اطلاع‎رسانی صحیح می‎توان شرایط را به نحوی مهیا کرده که جو روانی جامعه به سمت و سوی درستی هدایت شود.

وی با اشاره به نقش مقایسه و اختلاف طبقاتی در افزایش آمار طلاق ادامه داد: بخشی از ازدوا‌ج‌ها در سنین کم و متأثر از شرایط هیجانی و احساسی رخ می‎دهد و در بخش دیگر افراد در سنین بالا با در نظر گرفتن مصالح و مصلحتی ازدواج می‎کنند.

فرماندار بروجرد بر ضرورت پر رنگ شدن نقش آموزش در ازدواج تاکید و اظهار کرد: باید در مدارس و مراکز دانشگاهی قشر جوان را برای ازدواجی آگاهانه مهیا کرد.

آریایی همچنین پیشنهاد داد که مشاورانی از دانشگاه‎ها، سازمان‎های مردم نهاد و آموزش و پرورش در جلسات دعوت شده و علاوه بر استفاده از ظرفیت آنان، از بستر صدا و سیما و رسانه‎ها برای آگاهی‎بخشی به جامعه بهره برد.

وی عنوان کرد: در جلسات ثبت وقایع حیاتی باید در کنار ارائه آمار و اطلاعات درباره چهار واقعه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، راهکارهایی به منظور تقویت نقاط قوت، حل مشکلات و ترویج ازدواج و فرزندآوری در جامعه ارائه شود.

فرماندار بروجرد با تاکید بر ضرورت ارائه راهکارهای موثر در زمینه کاهش آمار طلاق در جامعه، از فعالان رسانه‎ای خواست که جلسات مستمع نبوده و نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد موضوعات مختلف ارائه دهند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲