آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 5683
سه شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

اجرای دو مرحله از طرح ارتقاء سطح تاب‎آوری اجتماعی در لرستان

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: طرح ملی گفتگوی خانواده که در آن به مهارت‎های ارتباطی و ضرورت گفتگوی بین نسلی در خانواده توجه شده در لرستان اجرا می‎شود.

اجرای دو مرحله از طرح ارتقاء سطح تاب‎آوری اجتماعی در لرستان
به گزارش وارک نیوز معصومه ابتکار عصر امروز در حاشیه سفر به استان لرستان در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طرح گفتگوی خانواده که در آن به مسائل و مشکلات خانواده‎ها پرداخته شده و سطح ملی در حال اجرا است، در لرستان اجرا می‎شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته طرح‎های متعددی در حوزه زنان و خانواده اجرا شده است، عنوان کرد: طرح ارتقاء سطح تاب‎آوری اجتماعی از جمله طرح‎های موفقی است که مراحل اول و دوم آن در نقاطی از استان لرستان اجرا شده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: این طرح کمک می‎کند که جوامع در معرض آسیب علاوه بر شناسایی آسیب‎ها، توانمندی‎های لازم را برای مقابله با آن‎ها کسب کنند.

ابتکار خاطرنشان کرد: طرح دیگری با نام ارتقاء سطح مهارت‌های کارآفرینی و کسب و کار در حوزه مشاغل سخت اجرا شده که بسیار مورد استقبال بانوان تحصیل‎کرده دانشگاهی استان لرستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون طرح دیگری در روستاهای منطقه اشترانکوه با محوریت توان‎افزایی جوامع محلی و افزایش مهارت‌هایی مانند اشتغال و کارآفرینی برای زنان روستایی به ویژه در حوزه صنایع دستی و تولیدات محلی در حال اجرا بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده تاکید کرد: در سال‎های گذشته طرحی برای زنان روستایی در لرستان اجرا شد و امسال نیز تکرار و اجرا می‎شود که هدف از آن افزایش سطح مهارت زنان کشاورز در تولید محصولات سالم و ارگانیک است.

ابتکار افزود: امروز نیز نشستی در راستای اجرای طرح مهارت‎افزایی زنان در حوزه فناوری اطلاعات با حضور مشاوران دستگاه‎های اجرایی برگزار شد که بسیار مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: به نظر می‎رسد این طرح بتواند به مهارت‎افزایی و آموزش زنان به ویژه افراد تحصیل‌کرده کمک کرده و در بازاریابی برای فروش تولید و محصولات خانگی آنان نقش داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: از سویی آغاز به کار طرح گفتگوی خانواده که در سطح ملی در حال اجرا است، به استان لرستان نیز اعلام شده که در آن مسائل و مشکلات خانواده‎ها در نظر گرفته شده است.

ابتکار بیان کرد: در این طرح موضوع مهارت‎های ارتباطی و ضرورت گفتگوی بین نسلی در خانواده مد نظر قرار گرفته است.