آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 5630
سه شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

از کشف ۱۲ هزار پوشک تا ذخیره سازی ۵ هزار تن برنج

ستاد تنظیم بازار لرستان با ریاست معاون استاندار تشکیل جلسه داد تا ضمن اعلام آخرین وضعیت بازار استان تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات موجود اخذ شود.

به گزارش وارک نیوز ظهر امروز ستاد تنظیم بازار استان لرستان با ریاست معاون استاندار تشکیل جلسه داد تا ضمن اعلام آخرین وضعیت بازار استان تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات موجود اخذ شود.

لزوم تعیین تکلیف اموال تملیکی لرستان

گودرز امیری که ریاست این جلسه را بر عهده داشت در ابتدا بیان کرد: در تأمین کالاهای اساسی باید تدبیر شده و قیمت کالاها نیز تا پایان سال باید ثابت بماند.

وی افزود: باید نظرات کارشناسی پیشاپیش به وزارتخانه‌ها انعکاس داده شود و در نتیجه در حوزه تأمین کالاهای اساسی جدی وارد شده و متناسب با نیاز اقلام مورد نیاز تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار داشت: باید در زمینه توزیع نیز اصلاحات لازم صورت گرفته و اشکالات روش‌های توزیع را برطرف کرد.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه نظارت‌ها نیز انتظار داریم زمان رسیدگی به پرونده‌ها توسط دادگستری و مراجع قضایی کوتاه شود، افزود: در حوزه اموال تملیکی انتظار داریم هرچه سریع‌تر کالاها تعیین تکلیف شوند چراکه کالاهای زیادی در این حوزه وجود دارد که بلاتکلیف هستند.

وی خاطرشان کرد: بایستی کالاهای تملیکی و قاچاق در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود چراکه این کالاها از رده خارج خواهند شد و باید هزینه زیادی برای نگهداری آن‌ها مصرف کرد، در نتیجه انتظار داریم دستگاه قضایی شرایط را برای تعیین تکلیف این کالاها مهیا کند.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید نظارت بر بازار بیشتر شود؛ در نتیجه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند برای نظارت بر بازار همکاری کنند و هر کجا لازم است باید نیرو و امکانات مورد نیاز را در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار دهند تا شاهد ایجاد تعادل در اجناس ضروری مورد نیاز مردم باشیم.

وی گفت: بار دیگر تأکید می‌شود همه مسوولان مکلف هستند در رابطه با تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها ورود پیدا کنند.

۳۵ هزار مورد بازرسی در لرستان صورت گرفت

محمد رحیمی رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت بازرسی‌ها در استان، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال با همکاری سایر دستگاه‌ها بیش از ۳۵ هزار مورد بازرسی در سطح استان انجام شده و شاهد تشکیل بیش از ۲ هزار و ۶۱۴ مورد پرونده تخلفاتی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: میزان بازرسی‌ها در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته و در زمینه تعداد پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی از نظر ارزش ریالی بیش از ۲۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در حوزه احتکار و بازرسی از انبارها نیز در شش ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲ هزار و ۳۲۱ مورد بازرسی صورت گرفته که از این میزان ۶۵ پرونده به ارزش ۲۲۹ میلیارد ریال به شعب تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی و صدور حکم ارسال شده است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی بازرسی‌ها در حوزه قاچاق کالا در استان، عنوان کرد: در این مدت شاهد رشد بیش از ۲۰۰ درصدی کالاهای مکشوفه قاچاق در استان هستیم.

رحیمی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار پوشک احتکار شده در سطح استان کشف شده است که با هماهنگی صورت گرفته با تعزیرات حکومتی شرایط برای توزیع آن‌ها در سطح بازار استان مهیا شده و این اقدام در حال انجام است.

ذخیره‌سازی ۵ هزار و ۷۰۰ تن برنج دولتی در لرستان

حجت بیرانوند سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ تن برنج در استان جذب و ذخیره‌شده است و توزیع آن نیز در قالب سبد کالا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ۵ هزار تن شکر در استان ذخیره‌سازی شده و قرار است که ۴۴۱ تن برنج و ۴۴۱ تن روغن نباتی از سوی انجمن واردکنندگان در اختیار استان قرار دهند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار داشت: در حوزه روغن توافقی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های واردکننده صورت گرفته و اکنون در سطح استان مشکل خاصی در زمینه تأمین نداریم و تنها قیمت روغن نباتی افزایش پیدا کرده است.

بیرانوند عنوان کرد: در استان لرستان مصرف سرانه برنج ۳۲ تا ۴۰ کیلو و روغن ۱۷ تا ۱۸ کیلوگرم است.