آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » فرهنگی
کد خبر : 5624
سه شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

سازمان اداری و استخدامی سریع‌تر مجوز جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان را صادر کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس از سازمان اداری و استخدامی خواست سریع‌تر مجوز جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان را صادر کند.

به گزارش وارک نیوز، محمد بیرانوندی  تلاش مسئولان دانشگاه فرهنگیان برای جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی را با توجه به کمبود شدیدعضو هیات علمی در این دانشگاه مثبت ارزیابی کرد و گفت: تا دو سال گذشته تعداد اعضای دائم هیات علمی  دانشگاه به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید اما طی دو سال گذشته به فکر افتادند که کادر دانشگاه باید متناسب با نیازها باشد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مسئولان دانشگاه فرهنگیان مصرانه جذب عضو هیات علمی را دنبال می کنند، افزود: از سازمان اداری و استخدامی انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مجوز ردیف‌های استخدامی را صادر کند و همکاری مناسبی را داشته باشد.

وی از بی توجهی نسبت به رعایت نسبت دانشجو به استاد انتقاد کرد و ادامه داد: با تقاضای جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان مشخص می‌شود که نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه به درستی رعایت نشده است.

کشور با بحران کمبود معلم روبرو است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری کمبود معلم در کشور، گفت: کشور با بحران کمبود معلم روبرو است و برای رفع این معضل باید جذب دانشجو و به تبع آن استاد در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

ظرفیت‌ها در دانشگاه فرهنگیان تکمیل نشده/ استخدام نیرو تنها با مجوز سازمان امکان‌پذیر است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها در دانشگاه فرهنگیان تکمیل نشده است، تصریح کرد: دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار معلم را دارند اما به دلیل عدم همکاری سازمان اداری و استخدامی امکان پذیرش ندارد و در واقع استخدام نیرو تنها با مجوز سازمان امکان پذیر است./خانه ملت