آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5599
دوشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

آتش‌سوزی جنگل‌های درختان بلوط مله کوه پل‌دختر پس از ۹٫۵ ساعت مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی پل‌دختر گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های درختان بلوط مله کوه پل‌دختر پس از ۹٫۵ ساعت مهار شد.

میرشهرام میررضایی اظهار داشت: با تلاش یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان، نیروهای منابع طبیعی پل‌دختر، معمولان و رومشکان، بسیج، سپاه، دوستداران محیط‌زیست، اهالی روستاهای چم گردله، دردیا، بابازید و خرسدر، جوامع محلی و داوطلبان مردمی آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و پوشش گیاهی منطقه صعب‌العبور کوه مله که از ساعت ۱۸ عصر روز گذشته به وقوع پیوست ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه) مهار شد.

وی افزود: تاریکی شب، پیمودن مسافت چهار ساعته، صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن منطقه، نبود امکانات و تجهیزات عملیات اطفای حریق را برای نیروهای امدادی و محلی سخت و دشوار کرده بود به‌طوری که با دست و شاخه و برگ درختان اقدام به خاموش کردن آتش می‌کردند که این امر سنتی بسیار خطرناک است.

رئیس اداره منابع طبیعی پل‌دختر گفت: بسیاری از مناطق جنگلی این شهرستان صعب‌العبور هستند و رسیدن به محل آتش‌سوزی چهار تا پنج ساعت به طول می‌انجامد تا نیروها خود را با پای پیاده به محل وقوع آتش‌سوزی برسانند که این امر علاوه بر تحلیل رفتن توان نیروها، خسارت جبران‌ناپذیری را بر عرصه‌های طبیعی وارد می‌کند.

وی افزود: هنوز خسارت این آتش‌سوزی مشخص نشده که به‌محض پایان عملیات اطفا حریق و اطمینان کامل از موضوع، کارشناسانی جهت میزان خسارت وارده به منطقه اعزام می‌شوند.

میررضایی علت آتش‌سوزی را منشأ و عوامل انسانی دانست و گفت: در حال حاضر نیروهای این اداره همچنان در محل در حالت آماده‌باش کامل هستند تا مهار آتش‌سوزی را تثبیت کنند و در صورت روشن شدن مجدد آتش و یا کنده‌های غلتیده وارد عمل شوند.

به نقل از فارس

انتهای پیام/