آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5586
یکشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

فعالیت ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور/ساخت ۴ هزار کلاس درس توسط خیرین

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور در امر مدرسه‌سازی مشارکت کرده و در این امر مقدس همراهی دارند.

فعالیت ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور/ساخت ۴ هزار کلاس درس توسط خیرین

به گزارش وارک نیوز محمد رضا حافظی ظهر امروز در آئین نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان دخترانه دوره اول امام زمان (عج) این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل و یکهزار خیر نیز در خارج از کشور در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند.

وی بیان کرد: امسال ۸ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور افزوده می‎شوند که نیمی از آن‌ها توسط خیرین و نیم دیگر توسط دولت ساخته شده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه ۱۰ درصد ایرانیان در خارج از کشور و در کشورهای دیگر زندگی می‎کنند، خاطرنشان کرد: فرزندان ایرانیان در خارج از کشور در مدارسی درس می‎خوانند که علیه کشور خودشان آموزش می‌بینند و زبان مادری‌شان را فراموش می‌کنند.

وی بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز  برای ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی مدرسه احداث می‎کند و معلمان ایرانی در این مدارس تدریس می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشوری موفق است که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد که در این صورت آن کشور در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موفق است.

حافظی ادامه داد: در دنیای کنونی کشورهای موفق هستند که کسب علم و دانش در مدارس آن‎ها از جایگاه بالایی برخوردار باشند و دانش‌آموزان در مدارس برای مسئولیت‌پذیری در آینده و حضور موفق و موثر در جامعه آماده شوند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲