آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5584
یکشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

دوران تحصیلی دانش‌آموزان شب قدرملت‌ها است/ لزوم توجه به ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان

استاندار لرستان دوران تحصیلی دانش‌آموزان را شب قدرهای ملت‌ها خواند و گفت: آنچه در مدارس رقم می‌خورد آینده ملت را تعیین می‌کند که آن ملت سعادتمند است یا عقب افتاده.

به گزارش وارک نیوز، سید موسی خادمی صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس لرستان که به صورت نمادین در دبیرستان «امیرکبیر» این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز دنیا شعری را با مضمون« دانش؛ قدرت است» عنوان می‌کند و این در حالی است که ایرانیان از چند صد سال پیش شعار «توانا بود هر که دانا بود» را سرلوحه خود قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه بر مبنای دانش حرف روز جهان است و انسان و جامعه صاحب دانش، توانمند است.

استاندار لرستان با بیان اینکه جامعه دارای تولید علم می‌تواند صیانت جهان را برعهده گیرد، افزود: اگرچه تلاش‌های خوبی انجام شده اما، همچنان اولین اولویت کشور توجه به دانش و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان بوده و البته پایه‌گذاری این مهم از مدارس شروع می‌شود.

خادمی ادامه داد: در مدارس ضمن آموزش روش‌های تولید علم بایستی مهارت‌آموزی را نیز تقویت نمود چرا که دانش با مهارت معنی و محقق می‌شود.

وی مهارت‌آموزی را از جمله برنامه‌های در دستور کار وزارت آموزش‌و پرورش عنوان کرد و گفت: اگر نتوانیم علم را به تجارت و تولید انبوه کنیم بایستی گفت که کاری بیهوده انجام داده‌ایم.

استاندار لرستان بر جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان و آشنایی این قشر با مسائل اجتماعی تاکید کرد و افزود: امروز ایجاد روح پرسشگری و ایجاد مسوولیت اجتماعی در بین دانش‌آموزان یک ضرورت است.

خادمی دوران تحصیلی دانش‌آموزان را شب قدرهای ملت‌ها خواند و گفت: آنچه در مدارس رقم می‌خورد آینده ملت را تعیین می‌کند که آن ملت سعادتمند است یا عقب افتاده.

وی ادامه داد: اگر آموزش در مدارس به درستی اجرا شود و هدف‌های تعریف شده به خوبی در این فضا محقق شوند آن زمان است که آینده کشور را تضمین خواهیم کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه از هزینه کردن برای آموزش‌وپرورش نباید بترسیم، اظهار داشت: مهمترین داشته هر جامعه‌ای دانش آموزان هستند و باید برای این داشته‌ها به خوبی سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۸