آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5579
یکشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب بیش از ۴ هزار مدرسه

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز استان طی سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در قالب ۴ هزار و ۵۶۱ مدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گزارش وارک نیوز، رضا زینی‌وند مقدم ظهر امروز در آئین بازگشایی مدارس لرستان که به صورت نمادین در دبیرستان «امیرکبیر» این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مهر آغاز این حقیقت است که عیار و ارزش انسان به دانایی و آگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: برترین سلاح تغییر و تحول انسان‌ها و جوامع و جهان قلم و اندیشه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز استان طی سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در قالب ۴ هزار و ۵۶۱ مدرسه و ۱۶ هزار و ۵۲۰ کلاس درس مشغول به تحصیل می‌شوند.

زینی‌وند مقدم بیان داشت: نظام آموزشی گذشته دارای نواقصی عدیده‌ای است، به‌نحوی‌که محور آن بر پایه محفوظات و نه مهارت‌آموزی قرار گرفته بود، ضمن اینکه می‌توان بخش عمده مشکلات اقتصادی امروز را نتیجه سیکل معیوب نظام آموزشی گذشته دانست.

وی تغییر و تحول در آموزش‌وپرورش را دغدغه رهبر انقلاب و مسوولان نظام عنوان کرد و افزود: به همین منظور سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبتنی بر چشم‌انداز ۲۰ ساله و نقشه جامعه علمی کشور تدوین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: از مهمترین رویکردهای سند تعلیم و تربیت مهارت محوری و آموزش هدفمند است که می‌تواند زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تضمین کند.

زینی‌وند مقدم با اشاره به اینکه تا سال هزار و ۴۰۰ نیمی از آموزش‌ها به سمت مهارت محوری خواهد رفت، گفت: اگر این مهم محقق شود شاهد تحول عظیمی در آموزش‌وپرورش شاهد خواهیم بود.