آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5549
دوشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

نرخ پایه ارز در بورس در بسته ارزی جدید دولت تعیین می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ ارز پایه در بورس در ادامه مسیر تنظیم بسته جدید ارزی دولت تعیین می‌شود.

نرخ پایه ارز در بورس در بسته ارزی جدید دولت تعیین می‌شود

به گزارش وارک نیوز، محمد شریعتمداری ظهر امروز در بازدید از روند احداث کارخانه فولاد ازنا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع نرخ ارز در بورس برای تعیین نرخ پایه از جمله برای سود بازرگانی و عوارض گمرکی و نرخ پایه ارز برای ورود و خروج سرمایه خارجی از جمله تصمیم‌هایی است که در ادامه مسیر تنظیم بسته ارزی جدید دولت باید از سوی مراجع اقتصادی مشخص شود که البته وقفه در این موضوع می‌تواند تغییراتی را در بازار به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت در مورد پتروشیمی برای عرضه محصول، برداشتن رقابت و از بین بردن حجم رانت اتخاذ تصمیم شد، ضمن اینکه با برداشتن سقف معاملات در حوزه فولاد هرگونه رانت را از بین خواهیم برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت حجم تسهیلات پروژه احداث کارخانه فولاد ازنا را صد میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: بخشی از این تسهیلات پرداخت شده است، ضمن اینکه ۸۰ میلیارد تومان دیگر به زودی تامین می‌شود اما با توجه به شرایط ارزی بایستی برآورد جدیدی انجام گیرد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیشرفت احداث کارخانه فولاد ازنا خیلی خوب نیست، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی این پروژه تامین منابع مالی برای ادامه مسیر است.

وی ادامه داد: البته مذاکراتی با مسئول کنسرسیون بانکی این پروژه که بانک صنعت و معدن است، انجام شده که در اولین فرصت وام مصوب از مجموعه کنرسیوم دریافت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: البته این پروژه عظیم نیاز به مشارکت غیر از بانک دارد و در این راستا سرمایه‎گذاران به دنبال جذب مشارکت جدید هستند و می‌خواهند شرکایی را با خودشان شرکایی را همراه کنند.

شریعتمداری عنوان کرد: امید است که این مهم محقق شود، البته دولت نیز از هیچ کمکی در زمینه جلب مشارکت سرمایه‎گذار جدید برای کارخانه فولاد ازنا دریغ نمی‏کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که در سفر امروز برای این پروژه عظیم اندیشیده شده در آینده نه چندان دور شاهد افتتاح آن باشیم.

انتهای پیام/