آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » سیاسی
کد خبر : 5499
چهارشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

مشت و لگد؛ پاسخ خبرنگاری که توهین به همکارانش را برنتافت

کاسه کوزه دعوای بین طرفداران تعدادی از اعضای شورای شهر بروجرد بر سر خبرنگاران شکسته و منجر به کتک‎کاری یکی از آن‌ها شد.

به گزارش وارک نیوز، امروز و پس از حدود ۴۵ روز تعطیلی شورای شهر بروجرد بالاخره و با وساطت و پا درمیانی فرماندار جلسه انتخاب هیأت رئیسه برگزار شد.

جلسه که با حضور فرماندار آغاز شد، تا انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی شورا در فضایی آرام گذشت و پس از آنکه فرماندار جلسه را ترک کرد، شورایی‎ها خود به انتخاب روسای کمیسیون‎ها مشغول شدند و کار تا حدودی پیش رفت و بخش دیگری از آن به جلسه روز شنبه هفته آینده موکول شد.

با پایان یافتن جلسه به یک باره بحث بین چند نفر از حاضران درگرفت و ادامه آن به بیرون ساختمان شورا کشیده و حتی به درگیری فیزیکی منجر شد.

در این حین خبرنگارانی از خبرگزاری‎ها، نشریات محلی، روزنامه‎ها و سایت‎‏های خبری در حال تهیه فیلم و عکس از دعوای افرادی بودند که به نظر می‎آمد از طرفداران برخی از اعضای شورای شهر بودند.

در اثنای دعوای این افراد عده‌ای با مشاهده حضور خبرنگاران به یک باره آنان را مورد هجمه قرار داده و با توهین به بانوان خبرنگار آن‎ها را تهدید کردند که در صورت انتشار تصاویر و فیلم‎های ضبط شده عواقب آن را می‎بینند.

در این بین یکی از خبرنگاران آقا که نسبت به گستاخی، هتاکی و بی‎حرمتی به بانوان خبرنگار معترض بود، مورد حمله و ضرب و شتم از سوی چند نفر از افراد هتاک قرار گرفت.

اینگونه بود که خبرنگاران قربانی دعوا و یا شاید منفعت‎طلبی و سهم‎خواهی هواداران و طرفداران برخی از اعضای شورای شدند و نوک پیکان حمله به سمت آنان چرخید.

اتفاق امروز تنها بخشی از دشواری کار خبرنگارانی است که در راستای انجام وظایف خود طعم تلخ عواقبی اینچنین را می‎چشند.

مادامی که عده‎ای خبرنگار را تنها ابزاری برای رسیدن به مطامع شغلی، صنفی و جناحی می‎دانند و ابدا اعتقادی به آزادی بیان و رسالت اصلی و البته سنگین این قشر ندارند، بعید نیست که شاهد صحنه‎هایی از این دست باشیم./فارس