آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5496
چهارشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

گران‌فروشی و احتکار از مصادیق منکر در جامعه است

خرم‌آباد- دادستان مرکز لرستان از عزم دستگاه قضایی این استان برای برخورد با ناهنجاری‌ها و منکرات خبر داد و گفت: گران‌فروشی و احتکار از مصادیق منکر در جامعه است.

به گزارش وارک نیوز، سعید رازانی ظهر چهارشنبه در جمع آمران به معروف و نهی از منکر با تاکید بر عزم دستگاه قضایی برای برخورد با ناهنجاری ها، منکرات و … اظهار داشت: هفته امر به معروف و نهی از منکر فرصت مناسبی است تا مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را تشریح کنیم.

وی با بیان اینکه به ویژه در شرایط حاضر که در جنگ اقتصادی هستیم باید مصادیق منکر را تشریح کنیم، منکرات حوزه وسیعی دارد، تصریح کرد: گران فروشی، احتکار و … مصداق منکر است و ما باید در این شرایط کمک کنیم که با این منکر ها برخورد شود.

دادستان مرکز لرستان با تاکید بر اینکه فرامین رهبر معظم انقلاب تنها چیزی است که ما را کمک می کند از گردنه های سخت عبور کنیم، افزود: منکر را منحصر به چیزهای کوچک نکنیم، مفاسد اجتماعی، احتکار، اختلاس و … همگی منکر هستند و باید با آن ها برخورد شود.

رازانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت موازین شرعی و قانونی در عزاداری های محرم اشاره کرد و گفت: آنچه که در کربلا اتفاق افتاده را بیان کنیم و بر اساس کتاب های معتبر سخنرانی و مداحی داشته باشیم.

وی به برگزاری مراسم گل مالی در روز عاشورا در لرستان اشاره کرد و افزود: خواهش داریم هیئت ها همکاری کنند، هیزم از سوی منابع طبیعی تهیه شده است و می توانند از آن ها دریافت کنند؛ سعی کنند از قطع درختان جنگلی بلوط خودداری کنند؛ آنچه لازم است تهیه شده است.