آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5442
دوشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

۲جریانی که به دنبال کاهش اثرگذاری عاشورا است/منبر باید سیاسی باشد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن تشریح ۲ جریانی که به دنبال کاهش تأثیرگذاری نهضت عاشورا است، گفت: منبر و هیئت ما باید سیاسی باشد و روشنگری کند.

به گزارش وارک نیوز، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در روایتی می فرماید «پیامبر گرامی اسلام در روز اول ماه محرم دو رکعت نماز خواندند و سپس دست به دعا برداشتند و این دعا را خواندند «اَللّهُمَّ اَنْتَ الاِْلهُ الْقَدیمُ وَهذِهِ سَنَهٌ،  جَدیدَهُ فَاَسْئَلُکَ فیهَاالْعِصْمَهَ مِنَالشَّیْطانِ وَالْقُوَّهَ عَلی هذِهِ النَّفْسِ،  الاْمّارَهِ بِالسّوَّءِ وَالاِْشْتِغالَ بِما یُقَرِّبُنی اِلَیْکَ [یاکَریمُ] یا ذَاالْجَلالِ».

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) در این دعا از خدا سه چیز درخواست کرد، نخست آنکه از شیطان محفوظ بمانیم، دو اینکه توان داشته باشیم بر هوای نفس غلبه یابیم، قوت و قدرت بر نفس اماره داشته باشیم، نفس اماره ای که وسوسه انگیز است و سوم اینکه خدایا من مشغول شوم به چیزی که مرا به تو نزدیک می کند»

هیچ عملی مانند تبلیغ دین خدا ما را به خدا نزدیک نمی کند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هیچ عملی مانند تبلیغ دین خدا ما را به خدا نزدیک نمی کند، اعظم طاعات و عبادات است، تصریح کرد: تبلیغ دین خدا از مهم ترین عواملی است که ما را به خدا نزدیک می کند، باید خدا را شکر کنیم که مبلغ دین خدا هستیم، دعوت کننده مردم به سوی خدا هستیم،  این مسئولیت بزرگی است و خداوند این مسئولیت را به پیامبران داده است، به انسان های معصوم داده است؛ چه افتخاری برای ما بالاتر که مبلغ دین باشیم و مردم را دعوت به دین کنیم.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ما با زبان و با عمل خود می توانیم برای دعوت به سوی خدا تلاش کنیم، افزود: آنچه که می خواهیم در منبر و برای تبلیغ دین خدا بگوییم خصوصیاتی باید داشته باشد؛ نخست آنکه باید با موضوع شناسی تبلیغ داشته باشیم.

موضوعات مناسب با شرایط امروز جامعه توسط روحانیون در منبر گفته شود

وی با اشاره به اینکه ماه محرم است، موضوعات مناسب با شرایط امروز جامعه را بیان کنیم،  راجع به نهضت عاشورا،  اگر موضوع شناسی کنیم و با شناخت موضوع مطلب تهیه کنیم و بعد منبر برویم تاثیرگذار خواهد بود، گفت: عاشورا محور مقاومت، ارزش ها و شاخص های عبادی در نهضت عاشورا،  شاخص های اقتصادی در نهضت عاشورا،  شاخص های سیاسی و … از جمله موضوعاتی است که مبلغان می توانند در این ماه به آن بپردازند.

منبر باید امید آفرین و بشارت دهنده باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه پراکنده گویی باعث زحمت و مشکلات است، تصریح کرد: منبر باید پیام داشته باشد، این پیام را خوب برسانیم؛  با توجه به هجمه شدیدی که امروز دشمنان علیه انقلاب و نظام دارند منبر باید امید آفرین باشد، باید بشارت دهنده باشد،  ایجاد امید کنیم، نباید دل مردم را خالی کنیم و آن ها را مایوس کنیم، امروز روزی نیست که ما هم بر آتش برافروخته هیزم خشک بریزیم و آن را شعله ور کنیم.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: در مطالب خود نصرت و وعده خدا را بگوییم؛ امام حسین(ع) تمام اعضای خانواده اش کشته شدند اما امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)  نهضت را حفظ کردند؛  باید نظام را حفظ کنیم.

وزانت و تقدس منبر حفظ شود

وی با اشاره به سخنان برخی در مورد اینکه در این شرایط چرا رهبری حرف نمی زند و افراد را عزل نمی کند،  ادامه داد: کشور قانون دارد باید هر چیزی بر اساس قانون پیش برود؛ قرار نیست هر اتفاقی افتاد یک تشکیلات موازی به وجود آوریم، کشور باید بر اساس قانون اداره شود و مسئولین کار کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در منبر روحانیون باید بشارت بر انذار بچربد، افزود: وزانت در منبر باید حفظ شود؛  مزاح و شوخی و ارتباط بر قرار کردن خوب است اما منبر هم وزانتی دارد؛ در انتخاب کلمات و جملات دقت کنیم، تعابیر را باید دقت کنیم، تقدس منبر حفظ شود و این نشود که برخی رفتارها منبر را سبک کند.

دو جریانی که به دنبال کاهش تاثیرگذاری نهضت عاشورا است

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو جریانی که می خواهد تاثیرگذاری نهضت عاشورا را کم کند، اظهار داشت: هر دو این جریان ریشه در دشمنان دارد، اما گاهی ممکن است ما هم از سر غفلت آن را تکرار کنیم.

وی با بیان اینکه یک جریان جریانی است که امروز تبلیغ می کند و می گوید آنچه امام حسین(ع)  بود یک چیز است و آنچه آخوندها می گویند چیز دیگر است، کتابی هم از سوی وهابیت نوشته شد i و سایتی هم وجود دارد تبلیغ می کند که امام حسین کیست و آنچه که آخوندها دروغ می گویند، تصریح کرد: این جریان به واسطه سخنرانی بعضی از مکلا و تحلیل آن ها از عاشورا قوت می یابد،  باید مراقب باشیم.

جریان خزنده ای که می خواهد منبر و تریبون عاشورا و نهضت حسینی را از روحانیت بگیرد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه با قاطعیت می گویم آنچه در زمان غیبت کبری نهضت عاشورا را زنده نگه داشته علما و روحانیت بوده است،  پرچم عاشورا در دست روحانیت بوده است، عالمان دین بودند که در طول این ۱۴۰۰ سال نهضت را زنده نگه داشتند،  مبادا این از دست برود، افزود: امروز می خواهند عاشورا را از ما بگیرند،  مبادا این تریبون و منبر را از دست بدهیم،  نمی خواهم آمار بدهم چقدر هیئت داریم که معمم در آن هست اما غیر معمم سخنران آن است،  این جریان خزنده است و ریشه در وهابیت دارد، که می خواهند بگویند نهضت عاشورا را قبول داریم اما آنچه شما می گویید را قبول نداریم.

منبر و هیئت ما باید سیاسی باشد و روشنگری کند

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه جریان خزنده دیگر این است که منبر ما غیر سیاسی باشد، هیئت ما غیرسیاسی باشد،  مداح ما غیر سیاسی باشد، اظهار داشت: ما منبر سیاست زده و جناحی که آفت سیاست زدگی در آن باشد را نمی خواهیم اما نمی شود تکلیف سیاسی مردم را مشخص نکرد و بصیرت افزایی نکرد، نمی شود روشنگری نکرد، این همه توطئه و شیطنت اتفاق می افتد مگر می شود حرف نزنیم.

وی ادامه داد: اینکه از دستاوردهای انقلاب، شیطنت های آمریکا و نقشه دشمنان حرف نزنیم درست نیست،  این جریان می خواهد نهضت عاشورا را کمرنگ کند، تنها ثمره اش بشود به سر و سینه زدن و آرزوی شفاعت روز قیامت.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) امروز در زندگی اثر گذار است، «هیهات من الذله» امام حسین(ع) امروز برای ما تعیین کننده است، افزود: حکومتی به نام اهل بیت در ایران شکل گرفته و دفاع از نظام اسلامی یک وظیفه همگانی است؛  مبلغان دین از نظام اسلامی دفاع کنند،  هیئت ها باید سیاسی باشند، باید روشنگری کنند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: الحمدلله تاثیر تبلیغ را در میان مردم می بینیم؛ منطقه ای که روحانی دارد فرهنگش با جایی که ندارد فرق دارد،  این اثر کار شما روحانیو