آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » چندرسانه ای » محیط زیست
کد خبر : 5419
دوشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱

اطراف دریاچه گهر توسط جمعی از خبرنگاران لرستانی پاکسازی شد+تصاویر

فضای اطراف دریاچه گهر توسط جمعی از خبرنگاران لرستانی، مدیرکل محیط زیست لرستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و جمعی از محیط بانان پاکسازی شد.

به گزارش وارک نیوز،  در جریان تور رسانه ای خانه مطبوعات و خبرگزاری های لرستان و اداره کل حفاهت از محیط زیست لرستان به دریاچه گهر فضای پیرامون دریاچه گهر پاکسازی شد.

در جریان این اقدام مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان  با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه زیبای گهر از نظر زیست محیطی دارای اهمیت ویژه‌ای است که تلاش ما و همه همکاران، حفظ این اکوسیستم بکر و دیدنی است، افزود: با فرهنگ‌سازی و مدیریت صحیح، حجم زباله در ساحل دریاچه گهر به حداقل رسیده است.

مهرداد فتحی بیرانوند ادامه داد: زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین معضلات زیست محیطی جهان امروز است، با این وجود خوشبختانه مدیریت صحیح،فرهنگ‌سازی، آموزش و همکاری دوست‌داران محیط زیست و توریسم حاضر در منطقه، باعث شده تا حجم زباله در اطراف دریاچه گهر به حداقل برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دریاچه گهر یکی از پاکیزه‌ترین مناطق گردشگری طبیعی کشور است، عنوان کرد:دریاچه گهر یکی از پاک‌ترین مناطق گردشگری طبیعی کشور از حیث زباله است که بی‌تردید، این مهم موجب رضایت خاطر مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، دوست‌داران واقعی محیط زیست و همه کسانی است که دریاچه گهر و منطقه حفاظت شده اشترانکوه را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه میزان زباله موجود در این منطقه، حجم بالایی نیست، افزود: باید از همکاری گردشگرانی که منطقه را ترک کرده یا در حال حاضر مقیم هستند، تقدیر و تشکر کنیم.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: انتظارمان از خبرنگاران و فعالان مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان این است تا در فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی اجتماعی حوزه محیط زیست، اداره کل حفاظت محیط زیست را یاری کنند.

 

عکس ها از هادی کردعلیوند