آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5370
جمعه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشکلات کشور است

قائم‌مقام سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه امروز کشور به مشکلات فراوانی مبتلا است، گفت: پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشکلات کشور است.

پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشکلات کشور است

به گزارش وارک نیوز، سیدرمضان‌علی موسوی مقدم شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در لرستان اظهار کرد: بحر عظیم و اقیانوس بیکران و فرهنگ عاشورا در حدی است که از هر زاویه‌ای نگاه کنی ناگفته‌های فراوانی دارد که باید آنان را گفت و پند گرفت چراکه همه روز عاشورا و همه‌جا کربلاست.

وی با اشاره به اینکه در کتاب حماسه حسینی آمده است حسین سرود انسانیت است، ادامه داد: عاشورا چه از نظر قدرت حماسه و چه از لحاظ انسانی بودن دارای جایگاه است.

قائم‌مقام سازمان صداوسیما به وجود خصلت‌های والای انسانی از جمله صبر، استقامت، آزادی‌خواهی و حفظ آرامش روانی در سخت‌ترین شرایط در عاشورا اشاره و افزود: اباعبدالله در مقابل انواع بی‌رحمی‌ها، قساوت‌ها، کینه‌ها و ستم‌ها قرار گرفت اما آنچه حسین (ع) آنچه بیان کرد انسانیت بود.

وی با اشاره به اینکه در قرن ۲۱ به فراوانی ظلم و ستم گرفتاریم، خاطرنشان کرد: فریاد بلند عاشورا امروز در جهان طنین‌افکن است و از ظالمان و سران کفر باید پرسید چرا مردم بحرین، عراق، یمن، فلسطین و لبنان به‌ناحق کشته می‌شوند. وی افزود: امروز فریاد حسین (ع) در آن لحظه که قنداق شش ماهه‌اش را گرفت و فرمود این فرزند شش‌ماهه گناهی ندارد، بلند است زیرا خون کودکان امروز نیز به‌ناحق ریخته می‌شود.

موسوی مقدم امام حسین (ع) را سرود انسانیت برای مظلومان دانست و افزود: راه امام حسین (ع) راه هیهات من الذله است این در حالی است که امروز دنیا آزادگی را به مسلخ می‌برد و حقوق اولیه انسان‌ها را زیر پا می‌گذارد.

قائم‌مقام صداوسیما با اشاره به اینکه کشور ما به انواع گرفتاری‌ها مبتلاست، خاطرنشان کرد: اگر به دژ عاشورا پناه ببریم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

انتهای پیام/