آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5365
جمعه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد/ قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود

امام جمعه خرم‌آباد گفت: با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد و از طرفی برای حل مشکلات باید کار و تلاش شبانه‌روزی انجام داد.

به گزارش وارک نیوز، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد، بیان داشت: در آستانه ماه محرم شاهد برگزاری شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان لرستان و شهر خرم‌آباد بودیم؛ این اجلاس یک حرکت فرهنگی برای انتقال تجربیات مدیحه سرایی برای امام حسین به نسل جوان و فرصتی برای تکمیل روش‌های عزاداری است.

وی افزود: در هر شهر و استانی روش‌هایی برای عزاداری وجود دارد؛ اجتماع پیرغلامان باعث تکمیل روش‌های عزاداری شده و این اجلاس فرصتی برای معرفی روش عزاداری و آداب و سنت مردم یک منطقه به سایر مناطق است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: با توجه با تأثیر عزاداری سیدالشهدا، دشمنان به دنبال تحریف، خرافه و بدعت در عزاداری هستند؛ باید مواظبت و مراقبت کرد و روش‌های صحیح عزاداری را معرفی نمود.

آیت‌الله میرعمادی به هفته احیاء امر به امروز و نهی از منکر اشاره و عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه ضروری است و کسی نمی‌تواند منکر امربه‌معروف و نهی از منکر شود.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را منجر به سلامت جامعه دانست و گفت: هرگاه این فریضه از جامعه رفت فساد در ابعاد مختلف جامعه را فرا می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: عواقب دردناکی برای ترک امربه‌معروف و نهی از منکر گفته شده است که عدم استجابت دعا از عواقب آن به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: دولت باید از امربه‌معروف و نهی از منکر حمایت کند؛ قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد اما برای اجرا شدن ابلاغ نشده است.

آیت‌الله میرعمادی ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله مدنی در روزهای نوزدهم و بیستم شهریور، اظهار داشت: هفده شهریور روز گرامیداشت شهدای میدان ژاله و روز شهدا نامیده شده است؛ حادثه هفده شهریور را ملت ایران هرگز فراموش نمی‌کنند، کشتار مردم توسط رژیم شاه در میدان ژاله سقوط رژیم شاه را سرعت بخشید.

وی ادامه داد: در واقعه میدان ژاله آمریکا از جنایت رژیم شاه را حمایت کرد و آمریکا نشان داده همواره دشمن ملت ایران است و پس از انقلاب نیز همواره این را نشان داده است.

امام جمعه خرم‌آباد به توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیات دولت اشاره و عنوان کرد: این رهنمودها حقیقتاً راهگشا است و باید مورد عمل قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: امروز دشمن ضعف ما را در مسائل اقتصادی دیده و با تمام توان جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته و در کنار آن جنگ روانی نیز به راه می‌اندازد تا به اهدافش که همان هدف یزیدی است برسد.

آیت‌الله میرعمادی گفت: هدف آمریکا این است که ما تسلیم آن‌ها شده و مشکلات را با مذاکره با آن‌ها برطرف کنیم و یا اینکه با این فشارها نظام جمهوری اسلامی را به فروپاشی بکشاند؛ اما یقیناً آمریکا این نیت شوم و هدف شیطانی خود را به گور خواهد برد.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم بر دشمن غلبه پیدا کنیم باید شبانه‌روز تلاش و کوشش کنیم و دولت باید شبانه‌روز تلاش کند؛ با کار تلاش و برنامه می‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد اما با سستی و سهل‌انگاری و نداشتن اراده و انگیزه نمی‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در کنار این قضیه باید از غرب و آمریکا قطع امید کنیم؛ با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد.

وی تأکید کرد: باید با تکیه بر جوانان اهداف را پیش برد و این کار را باید دولت پیش ببرد و هر کاری باید در مسیر قانونی خود انجام شود و تشکیلات موازی با دولت غلط است.

آیت‌الله میرعمادی افزود: حل مشکلات اقتصادی بر عهده دولت است و دولت باید تلاش کند؛ مردم چیزی در دست ندارند و کار زیادی نمی‌توانند به تنهایی انجام دهند.

انتهای پیام/