آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5356
پنجشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

توزیع کالاهای کشف شده از سوی دولت منجر به فساد می‌شود

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: دولت نباید متصدی توزیع کالاهای کشف شده در بحث احتکار باشد چراکه این موضوع باعث فساد خواهد شد.

به گزارش وارک نیوز، جعفر بدری صبح امروز در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، بیان کرد: هدف از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی موانع موجود در بخش تولید است و انتظار می‌رود تولیدکنندگان مشکلاتشان را به‌موقع با دستگاه قضا در میان بگذارند.

وی ادامه داد: در همه دنیا سیاست این است که بخش خصوصی را حمایت کنند و نباید به دلایل مختلف ناامنی برای فعالیت آن‌ها به وجود آورد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان عنوان کرد: ما در اجرای قانون باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و فضای ناامن برای بخش خصوصی و تجار ایجاد نکنیم.

بدری به بحث بازرسی از انبارها و مبارزه با احتکار اشاره کرد و گفت: الان برنامه‌ریزی شود انبارها بازرسی شده و اعلام موجودی کنند اما دولت نباید متصدی توزیع کالاهای کشف شده باشد چراکه این موضوع باعث فساد خواهد شد.

وی بیان کرد: این کارهایی که شده نتیجه بخش نبوده و اداره‌کل تعزیرات برنامه‌ریزی کند تا فضای امن برای رونق کارهای اقتصادی ایجاد شود تا تولیدکنندگان و تجار بتوانند بازار را تأمین کنند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه باید جلوی سوء استفاده گرفته شود، افزود: البته فضا نباید به‌گونه‌ای پیش رود که فعال اقتصادی احساس ناامنی کند.

بدری در ادامه به بحث رتبه بندی فضای کسب و کار اشاره و اظهار داشت: اشکالاتی به رتبه‌بندی فضای کسب‌وکار وارد است و در توزیع پرسش‌نامه‌ها باید دقت کنیم؛ ۹۰ درصد سؤالات نیز که از این واحدهای تولیدی کرده‌اند کشوری است و از طرفی باید آموزش‌های لازم در اختیار افراد قرار دهند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و قضایی در حال تلاش هستند تا فضای مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران ایجاد شود اما با این آمارها و اعداد این اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس شورای قضایی لرستان بیان کرد: اجازه ندهید بانک‌ها فشارهای غیرمتعارف بر واحدهای تولیدی وارد کنند و همین روند در استان باید مجدداً ابلاغ شود تا در این شرایط فشار بانک‌ها کمتر شود و فضای امنی برای ادامه کار واحدهای تولیدی به وجود آید.

بدری در ادامه با اشاره به اینکه باید اجرای احکام واحدهای تولیدی زیر نظر روسای دادگستری‌ها باشد، افزود: سرمایه در گردش در صورت توزیع نامناسب باعث ضرر واحدهای تولیدی خواهد شد، الان فرصت است تا بتوانیم بازار محصولات را بیشتر کرده و محصولاتمان را صادر کنیم.

وی گفت: واحدهای تولیدی ما از مشاور حقوقی استفاده نمی‌کنند که باید واحد حقوقی در اتاق بازرگانی به این منظور تشکیل شود.

این مسوول اظهار داشت: تأکید می‌شود واحدهایی که مسائل و مشکلات قضایی دارند مکتوب در اختیار دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی برای پیگیری قرار دهند؛ این مصوبات لازم‌الاجراست و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/