آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5353
پنجشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان از واحدهای تولیدی

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: تامین اجتماعی هم اکنون از واحدهای تولیدی لرستان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.

طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان از واحدهای تولیدی

به گزارش وارک نیوز، علی جهانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصادی لرستان بیان کرد: در شرایطی کنونی نگاه سازمان تأمین اجتماعی به سمتی هدایت شده که تعامل همه جانبه‌ای با در نظر گرفتن شرایط موجود با واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی لرستان قریب به ۱۳۰ میلیارد تومان در ماه هزینه دارد، این در حالی است که درآمد متوسط استان ۷۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه بدهی به تأمین اجتماعی لرستان از ۴۰ میلیارد تومان سال ۹۰ اکنون به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است، افزود: ۶۰ هزار نفر مستمری بگیر و بازنشته و ۷۵۰ هزار نفر تحت پوشش در سطح استان داریم که در مجموع بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان هستند.

جهانی گفت: متاسفانه بسیاری از کارگاه‌ها از طرح بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی استقبال مناسبی نکردند این در حالی است که فرصت مناسبی برای تعیین تکلیف بدهی‌هایشان بود.

وی قانونمند کردن نهادهای عمومی و ngo‌ها را امری بسیار ضروری دانست و گفت: بخشی از تسهیلات پرداخت شده به سمت کارگاه‌هایی که ادامه حیات برای آن‌ها مقدور نیست سوق داده شده که ضروری است در این حوزه بازنگری بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/