آخرین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5339
چهارشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

پیش‌بینی صادرات غیرنفتی ۴۰۰ میلیون دلاری لرستان تا پایان سال/ حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری در بام خرم‌آباد

معاون استاندار لرستان گفت: امیدوارم تا پایان سال میزان صادرات غیرنفتی لرستان به ۴۰۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش وارک نیوزُ، گودرز امیری ظهر امروز در جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر لرستان بیان کرد: تعاون در کشورمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه این حوزه نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند از یک عدالت اجتماعی تبعیت کنند و تعاونی از جمله تشکل‌های اقتصادی است که علاوه بر اینکه اعضایش مجری هستند وظیفه نظارت را نیز بر عهده دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: موضوع آموزش در تعاونی‌ها بسیار مهم بوده و تأکید بر این است که دستگاه‌های اجرایی از همه تعاونی‌هایی که طالب سرمایه‌گذاری در استان هستند همکاری لازم را با آن‌ها خواهند داشت.

امیری گفت: دولت به‌منظور توجه بیشتر به روستاییان و مهاجرت معکوس اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بسیار مناسبی با نرخ ۶ درصد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی از فرصت‌های بسیار ارزشمندی است، افزود: حدود ۱۱ میلیارد تومان در سال گذشته جذب شده و امسال ۲۳ میلیارد تومان سهمیه برای استان در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: در حوزه گیاهان دارویی نیز تاکنون گام‌های مناسبی در لرستان برداشته شده و می‌توان از ظرفیت تعاونی‌ها در این عرصه به‌خوبی استفاده کرد.

وی معتقد است تعاونی‌ها باید به مبحث برندسازی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوان محصولاتشان را به بازارهای خارجی صادر کنند چراکه خوشبختانه صادرات لرستان نسبت به سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است به نحوی که از ۲۴۰ میلیون دلار سال ۹۵ در سال گذشته این عدد به ۳۴۰ میلیون دلار رسیده و امسال نیز تاکنون اقدامات خوبی در این راستا برداشته شده و امیدوارم تا پایان سال میزان صادرات غیرنفتی لرستان به ۴۰۰ میلیون دلار برسد.

وی گفت: هر سرمایه‌گذاری حاضر شد در استان سرمایه‌گذاری کند باید دستش را بوسید و از تمام ظرفیت خود برای حمایت از وی استفاده کرد.

امیری ادامه داد: بانک‌ها در استان لرستان در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی همکاری بسیار خوبی داشته‌اند اکنون شرایط در استان برای فعالیت فعالان اقتصادی و تعاونی‌ها مهیاست.

معاون استاندار لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در استان به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم، افزود: امروز به دنبال توسعه و اشتغال پایدار هستیم، کارگروه اشتغال استان آمادگی پاسخگویی به همه موارد را داراست و در کمترین زمان ممکن باید این اقدام انجام شود.

امیری عنوان کرد: اگر تعاونی‌ها به دنبال آینده روشن هستند باید به موضوع تجارت الکترونیک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالعات بام لرستان انجام شده، گفت: طرح‌های مختلفی برای این مجموعه در نظر گرفته شده و کسانی که سرمایه‌گذار هستند می‌توانند پیگیری لازم را انجام دهند و فرصت مناسبی برای تعاونی‌ها در این حوزه وجود دارد.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش افزود: پارسیلون با تلاش‌های بسیار زیاد تعیین تکلیف و بدهی‌های کارگری این مجموعه پرداخت شده است و مشاور کنسرسیوم مربوطه در حال تهیه طرح عملیاتی برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه است که استاندار لرستان به دنبال شکل‌دهی منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد در این مجموعه است.

امیری اظهار داشت: نساجی بروجرد نیاز به تغییر فنّاوری داشت که بخش عمده‌ای از این اقدام انجام شده است، شرکت سیلیکون متال بروجرد نیز دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای نیز به آخرین وضعیت لاستیک‌سازی خرم‌آباد داشت و افزود: تلاش زیادی برای حل‌وفصل مشکلات لاستیک‌سازی خرم‌آباد انجام شد و در همین راستا مسدودی تسهیلات ارزی ۲۰۷ میلیون دلاری گرفته شده و شاهد برطرف شدن مشکلات زیرساختی این مجموعه هستیم.

انتهای پیام/