آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5332
چهارشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

برگزاری اجلاس بین‌المللی اتحادیه آسیا و اقیانوسیه در تهران

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجلاس بین‌المللی اتحادیه آسیا و اقیانوسیه آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش وارک نیوز، سیدمعین هاشمی ظهر امروز در جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان لرستان بیان کرد: حضور بالغ‌بر ۱۵ هزار شرکت تعاونی در این جشنواره نشان‌دهنده این است که تعاون همچنان نقش مهم و تأثیرگذاری در اقتصاد کشور دارد.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال سه مبحث سفیر تعاون، تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های سبز به‌صورت جدید در دستور کار قرار گرفتند.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از جمله کارکردهای حوزه تعاون توانمندسازی، ایجاد اشتغال و کاهش فاصله کارگر و کارفرما است و شرکت‌های تعاونی می‌توانند در مسیر تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی گام بردارند.

هاشمی گفت: بخش تعاون و ماهیت کار تعاونی جدای از کارآفرینی نیست و این دو مبحث کاملاً به هم‌پیوسته هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرصت‌های زیادی در استان لرستان وجود دارد، افزود: باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم؛ به‌عنوان نمونه در لرستان ظرفیت‌های گردشگری زیادی داریم که می‌توان با استفاده از حوزه تعاون گام‌های خوبی در این راستا برداشت.

این مسوول اظهار داشت: اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون تغییر پیدا کرده و این صندوق می‌تواند شرکت‌هایی را با مشارکت تشکیل دهد.

وی گفت: برگزاری اجلاس بین‌المللی اتحادیه آسیا و اقیانوسیه در آذرماه سال جاری در تهران در دستور کار قرار دارد که اطلاعات مربوط به آن در سایت بارگزاری شده است.

انتهای پیام/