آخرین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار
کد خبر : 5310
سه شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

در آموزش مداحی برای کودکان و نوجوانان از پیرغلامان صاحب سبک استفاده شود

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل‌ لرستان گفت: در آموزش مداحی برای کودکان و نوجوانان از پیرغلامان صاحب سبک استفاده شود.

در آموزش مداحی برای کودکان و نوجوانان از پیرغلامان صاحب سبک استفاده شود

به گزارش وارک نیوز، سردار حبیب‌اله توکلی عصر امروز در همایش روز قشر مداحان لرستان، بیان کرد: امسال در آستانه محرم دو اتفاق ویژه در استان در حال رخ دادن است؛ که در این بین برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خرم‌آباد فرصتی مناسب برای تجلیل از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پیرغلامان و پیشکسوتان مداحی حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: از مسوول بسیج مداحان استان درخواست می‌شود تمام تلاش خود را برای پاسداشت پیرغلامان انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: یکی از وظایف بسیج مداحان آموزش کودکان و نوجوانان برای ورود به عرصه مداحی است که در این زمینه اقداماتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید در آموزش‌های مداحی از ترانه‌ها و موسیقی‌های نامناسب استفاده شده و نباید بگذاریم ابزار نامناسب وارد این حوزه شود و در این راستا باید از افراد بومی و صاحب سبک در آموزش افراد استفاده کرد.

توکلی گفت: همه مردن انتظار دارند کسی که مداح اهل‌بیت می‌شود در کنار مدح و صدای خوب باید نوای وی نیز در دل‌ها ماندگار شود و این مستلزم جلوگیری از برخی آسیب‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: خرم‌آباد یکی از سبک‌های ویژه عزاداری را دارد و افراد بسیاری در ایام محرم برای بهره‌مندی از معنویت این عزاداری‌ها به خرم‌آباد می‌آیند؛ اگر برخی ناهماهنگی‌ها را کنار می‌گذاشتیم و همه در یک محل و با هم عزاداری می‌کردیم استفاده بهتری این این شرایط داشتیم.

انتهای پیام/