آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 5302
دوشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در لرستان

معاون استاندار لرستان از حضور بیش از ۲۰۰ پیرغلام در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در این استان خبر داد.

برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در لرستان

به گزارش وارک نیوز، حبیب‌اله خجسته پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: هر ساله در کشور در روزهای منتهی به ماه محرم از افرادی که سابقه طولانی در مداحی برای سالار و سرور شهیدان دارند تحت اجلاسی به نام پیر غلامان تقدیر صورت می‌گیرد.

وی افزود: امسال با همکاری سازمان صدا و سیما و مشارکت استانداری لرستان این اجلاس صبح روز چهارشنبه با حضور رئیس صداسیمای ملی، استاندار لرستان در حسینیه ثارالله سپاه خرم‌آباد افتتاح می‌شود، همچنین فردا بعد از ظهر از ساعت ۱۸ لغایت ۱۹ مراسم استقبال از پیرغلامان در در گلزار شهدا با حضور هیئات مذهبی استان صورت می‌گیرد.

خجسته‌پور در ادامه با اشاره به اینکه در این اجلاس بیش از ۲۰۰ پیر غلام از سراسر کشور حضور داشته و در کنار آن  ۲۰ کشور اسلامی نیز در این اجلاس نماینده دارند، افزود: بعد از مراسم افتتاحیه به علت نزدیکی ایام عزاداری ماه محرم دو کارگاه آموزشی برای مداحان و با حضور استادان برجسته در بعد از ظهر چهارشنبه و صبح پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: مجموعه استانداری لرستان تلاش کرده در خلال این برنامه، فرهنگ عزاداری لرستان را نیز معرفی کند و این کار را با طراحی پوستری بر اساس عزاداری مردم لرستان در روز عاشورا آغاز کرده و با پخش کلیپی از آیین گل‌مالی مردم خرم‌آباد در روز عاشورا به پایان می‌رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ادامه داد:مراسم اختتامیه این اجلاس پنجشنبه شب در باغ محوطه گلستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم توسط سه شبکه رسانی ملی به صورت زنده تحت پوشش قرار می‌گیرد،بیان داشت: یکی از برنامه‌های سالانه این اجلاس معرفی یک نفر به عنوان پیر پیرغلامان است، لذا در اجلاس امسال مرحوم حاج حبیب نیکنام مداح با سابقه لرستانی تحت این عنوان  معرفی شده و از خانواده ایشان تجلیل به عمل می‌آید.