آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » فرهنگی
کد خبر : 5292
یکشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

آغاز به‌کار سی‌امین جشنواره تئاتر لرستان +برنامه جشنواره

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: سی‌امین جشنواره تئاتر لرستان با حضور هشت گروه نمایشی از شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و پلدختر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

آغاز به‌کار سی‌امین جشنواره تئاتر لرستان +برنامه جشنواره

فرید رحمتی در گفت‌وگو با وارک نیوز بیان کرد: روز گذشته با حضور هشت گروه نمایشی از شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و پلدختر سی‌امین جشنواره تئاتر لرستان در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه نمایش‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر لرستان به موضوعاتی مانند خانواده و دفاع مقدس ‍پرداخته‌اند، افزود:در روز نخست جشنواره نمایش سکوت و ساطور به کارگردانی یدالله شعبان از خرم‌آباد و سپس به ترتیب سه نمایش «تراژدی سربازهای کوکی» به کارگردانی سامان شکیبا از بروجرد، «خواب قابیل» به کارگردانی پژمان باقری پور از پلدختر و «تراژدی طبخ و طرب» به کارگردانی نازنین مهاجر حسینی از بروجرد به اجرا درآمد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: در روز دوم جشنواره نیز نمایش‌های «هیپوفیز» به کارگردانی عرفان مقصودی از بروجرد، «امیل و ممیل» به کارگردانی شهاب امرایی از دورود، «پرده» به کارگردانی وحید اکبری از کوهدشت و «گنج خسیس» به کارگردانی پویا حسنوند از خرم‌آباد به اجرا در خواهند آمد.

این مسوول گفت: این هشت اثر از میان ۱۶ اثر که در مرحله اول این جشنواره شرکت کرده بودند انتخاب شده‌ و می‌توان گفت این آثار ثمره‌ی یک سال تلاش تئاتر استان لرستان هستند و از م این آثار  دو نمایش به عنوان نماینده لرستان در تئاتر فجر شرکت خواهند کرد.

رحمتی با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره صبح  روز دوشنبه در مرکز ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: داوری آثار سی‌امین جشنواره لرستان بر عهده سیدسیامک موسوی، فرشید صمدی‌پور و مهدی محمدی خواهد بود و نصرت الله مسعودی و امیر امانی نیز به عنوان ناظران داوری در این هیئت حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند برای تماشای این آثار به صورت رایگان به سالن‌های پلاتو شیدا و شهید آوینی ارشاد اسلامی خرم‌آباد مراجعه کنند؛ علاوه بر این امسال  اکران عمومی با استقبال  بیش از ۴۰ درصدی مردم روبرو شده است.

انتهای پیام/