آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5289
یکشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

خشک سالی در بیش از ۷۰ درصد مساحت لرستان/ پاییز پربارش در انتظار است

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: در سال آبی اخیر بیش از ۷۰ درصد مساحت لرستان خشکسالی را تجربه کرد که از این میزان تنها ۱۸ درصد خشکسالی شدید و خیلی شدید بوده است.

خشک سالی در بیش از ۷۰ درصد مساحت لرستان/ پاییز پربارش در انتظار است

محمدناصر هاشمی در گفت‌وگو با وارک نیوزبیان  کرد: هوای استان طی روزهای آتی به سمت خنک شدن حرکت خواهد کرد و طبق پیش‌بینی‌ها در اواخر هفته نهایت دمای استان به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد این درحالیست که امروز این میزان ۴۳ درجه بوده است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال نسبت به سال گذشته از میانگین دمای پایینتری برخوردار بوده است، افزود: امسال برخلاف سال گذشته تداوم دمای بالای ۴۰ درجه از تعداد روزهای کمتری برخورد بود؛ این در حالیست که در سال گذشته طی بازه زمانی بیش از ۲۰ روز نیز شاهد دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد بودیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار کرد: طی روزهای آینده یعنی اواخر شهریورماه سال آبی به اتمام می‌رسد که در این سال آبی میانگین بارش استان حدود ۴۴۰ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۱۵ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش بارندگی‌ها را شاهد بوده‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه خشکسالی دارای درجه بندی ضعیف؛متوسط؛شدید و خیلی شدید است ادامه داد: در سال آبی اخیر بیش از ۷۰ درصد مساحت لرستان خشکسالی را تجربه کرده که از این میزان تنها ۱۸ درصد خشکسالی شدید و خیلی شدید بوده که این مساحت شمال شهرستان‌های ازنا؛الیگودرز و خرم‌آباد می‌شود اما شهرستان‌های نورآباد؛کوهدشت و الشتر امسال هیچ نوع خشکسالی را تجربه نکردند.

وی تصریح کرد: سال آبی جدید از یک مهر ۹۷ آغاز می‌شود که طبق پیش‌بینی‌ها در پاییز پیش‌رو بیش از ۱۵۰ میلیمتر بارش خواهیم داشت که نشان از شرایط نرمال دارد و این بارش‌ها از اواسط مهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/