آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 526
چهارشنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

انتقاد دوباره استاندار از بلاتکلیفی خمیر مایه و هتل شاپورخواست

به گزارش وارک نیوز  بازوند استاندار لرستان در شورای اشتغال استان با بیان اینکه کارخانه خمیرمایه دورود ۹ سال است تعطیل شده و این سرمایه را بانک تملک کرده است، اظهار کرد: گلایه داریم بابت اینکه این واحد تعطیل بوده و این حق مردم لرستان خوابیده است.     وی گفت: ارزش خمیرمایه دورود ۱۲٫۵ […]

به گزارش وارک نیوز  بازوند استاندار لرستان در شورای اشتغال استان با بیان اینکه کارخانه خمیرمایه دورود ۹ سال است تعطیل شده و این سرمایه را بانک تملک کرده است، اظهار کرد: گلایه داریم بابت اینکه این واحد تعطیل بوده و این حق مردم لرستان خوابیده است.

 

 

وی گفت: ارزش خمیرمایه دورود ۱۲٫۵ میلیارد تومان برآورد شده است که ۹ سال این سرمایه خوابیده شده و مردم از مدیران انتظار دارند مشکلات آنان را حل کند.

 

بازوند ادامه داد: علیرغم اینکه ظرفیت‌های تعطیل شده‌ای در استان داشتیم اما در بحث احیای آنها؛ عملکرد قابل قبول است.

 

 

استاندار لرستان در بخشی از سخنان خود با گلایه‌مندی از عملکرد سیستم‌های نظارتی، گفت: سیستم‌های نظارتی با مدیرانی که کم‌کاری کردند برخورد نکرده و قطعاً بخشی از منشا گرفتاری ما همین جاست.

 

 

وی ادامه داد: هنگامی‌که پروژه‌ای تعطیل می‌شود کسی نمی‌گوید چرا تعطیل شده؟ اما وقتی شروع می‌شود همه مدعی می‌شوند که از کجا آورده‌اید؟

 

 

نماینده عالی دولت در استان درخصوص واگذاری هتل شاپورخواست به بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد تمایلی برای هتل‌داری ندارد و به محض اینکه شرایط را برایش سخت می‌کنیم او هم امتناع می‌کند، در حال حاضر بنیاد حاضر است در ازای هتل شاپورخواست با ملک در تهران و اصفهان معاوضه کند.

 

 

بازوند با اشاره به منابعی که برای سند اشتغال در سال جاری درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۳۷۱۳ میلیارد برای این مهم پیش‌بینی شده که تاکنون ۳۷۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده البته این رقم بدون اعتبارات ملی بوده است.

 

 

وی یادآورشد: در این ۱۱ ماهه، ۱۰۱ درصد تحقق عملکرد جای تقدیر دارد، همچنین تحقق ۱۳۰ درصدی منابع بانکی از سوی بانک‌های دولتی نیز بسیار خوب است.

 

 

بازوند با اشاره به اینکه تحقق عملکرد بخش خصوصی با ۸۹۱ میلیارد تومان قابل قبول است، افزود: این آمار و ارقام‌ها نشان می‌دهد که سیاستی که ۳ سال اخیر در پیش گرفتیم که باید بخش خصوصی حمایت شود تاثیرگذار بوده است.

 
وی اضافه کرد: اینکه دولت پرچم‌دار توسعه در بخش اقتصاد باشد اشتباه است و باید بخش خصوصی تقویت و حمایت و در این راستا ورود جدی داشته باشد.

 
بازوند در مورد بسته حمایت از توسعه اشتغال پایدار در استان گفت: یکی از نگرانی‌های ما این است که اشتغالی ایجاد می‌شود پایدار نباشد و با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۵ سال رتبه اول بیکاری کشور را داشتیم اگر بخواهیم وضعیت اشتغال بهبود یابد ممکن است این نگرانی ایجاد شود که اشتغال پایدار نباشد.

 

 

وی گفت: البته دولت مصوبه‌ای را تعریف کرده که ۴۶ مشوق سرمایه‌گذاری در آن قید شده است که یکی از آنها بحث یارانه‌هاست و شاید نگرانی ما بابت اشتغال در این راستا برطرف شود.

 
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان فروردین ماه ۹۶ فرصت دارندلیست پروژه‌هایی را که می‌توانند از یارانه استفاده کنند را جمع‌آوری تا در بودجه سال آینده لحاظ شود./روابط عمومی استانداری لرستان