آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 5250
جمعه - ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

۴۰ درصد شبکه‌ آب‌رسانی روستایی لرستان فرسوده است

 مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: ۴۰ درصد شبکه‌ آب‌رسانی روستایی استان فرسوده شده که برای بهسازی آن ۲هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

۴۰ درصد شبکه‌ آب‌رسانی روستایی لرستان فرسوده است

به گزارش وارک نیوز، علیرضا کاکاوند اظهار داشت: بهسازی و بازسازی شبکه آبرسانی روستایی استان علاوه بر اعتبارات استانی نیازمند ردیف اعتبار مستقل ملی است.
وی افزود: اختصاص ردیف ملی برای بروز کردن، نوسازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی در کشور گامی مهم و اساسی در راستای جلوگیری از هدررفت منابع آبی محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت آبفار لرستان با اشاره به اینکه اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی میزان هدررفت آب را تا ۲۰ درصد کاهش خواهد داد، بیان کرد: تخصیص اعتبار ملی برای اصلاح و بهسازی شبکه آبرسانی روستایی نیازمند همکاری و پیگیری های مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو و دولت است.
کاکاوند اضافه کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از فعالیت های روزانه اکیپ‌های اتفاقات به ترمیم شکستگی‌ها ناشی از فرسودگی شبکه‌ها آبرسانی اختصاص دارد.
استان لرستان با ۲۸ هزار و ۳۰۸ کیلومتر مربع وسعت و یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۱ شهرستان، ۲۹ بخش، ۸۵ دهستان و ۲ هزار و ۸۶۴ روستا است./ایرنا