آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » گزارش
کد خبر : 5245
جمعه - ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

 احداث شهربازی مدرن در مرکز استان 

استاندار لرستان ، معاونت امور عمرانی استانداری ،فرماندار خرم آباد ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ، مدیر کل حراست استانداری ، رییس سازمان همیاری و شهرداریهای استان و جمعی از خبرنگاران از بام خرم آباد بازدید کردند.

 احداث شهربازی مدرن در مرکز استان 
به گزارش وارک نیوز در این بازدید، استاندار لرستان گفت : بام یک استعداد و یک پتانسیل بسیار مهم در شهر خرم آباد است که علی رغم هزینه های زیاد، تا کنون از آن بهره لازم را نبرده ایم.
سید موسی خادمی با اشاره به اینکه با یک‌ مشاور توافقات لازم را انجام داده ایم خاطرنشان کرد:طرح مطالعاتی بام هفته آینده با محوریت طرحهای تفریحی،اقتصادی، منابع طبیعی و زیست محیطی بررسی می شود.
وی گفت : بعد از ارائه طرح مطالعاتی بام توسط مشاور و پس از  بررسی آن ، اقدام به فراخوان سرمایه گذار در راستای احداث یک شهربازی مدرن در خرم آباد می کنیم.
استاندار لرستان گریزی به منابع مالی زد و بیان داشت : احداث شهربازی مدرن در حدود ۸ میلیارد اعتبار نیاز دارد که حدود ۵۰ درصد اعتبارات مهیا است.
خادمی اظهار داشت: ۲ نقطه در بام خرم آباد شناسایی شده که البته مشکلاتی برای ایجاد شهربازی دارند ؛ که به شرط رفع مشکل،احداث شهربازی در بام صورت می گیرد.
این مقام مسئول در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت باغ وحش نیز بیان کرد : متاسفانه کار بدون مطالعات قبلی صورت گرفته و برنامه خاصی برای آن وجود نداشته است و باید مسئله بهداشت و تغذیه حیوانات رعایت شود که در سدد حل این مشکل هستیم.
سیدموسی خادمی در پاسخ به آخرین سوال خبرنگاران در خصوص ساختمان استانداری نیز اظهار داشت : قرار بود از محل فروش ساختمان قدیم استانداری ، این ساختمان تکمیل و تجهیز شود اما طبق آخرین برآوردی که صورت گرفته،اعتباری در حدود ۶۰ میلیارد برای تجهیز  وتکمیل لازم است که تامین این مبلغ در این مقطع از زمان که پروژه های دیگری نیز وجود دارد زیاد توجیه پذیر نیست.
در پایان،شیرزاد نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،گزارشی از نحوه نگهداری بام را به استاندار ارائه نمود.