آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » ورزشی
کد خبر : 5225
سه شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

داستان پرتکرار خلف وعده دوباره اداره کل ورزش و جوانان لرستان/ افتتاح مجموعه دوومیدانی خرم آباد به دو ماه دیگر موکول شد

 با وجود اینکه مسئولان اداره کل ورزش و جوانان لرستان در یکسال گذشته چندین بار خبر از افتتاح مجموعه دوومیدانی خرم آباد می دهند، اما هنوز این امر محقق نشده است.

داستان پرتکرار خلف وعده دوباره اداره کل ورزش و جوانان لرستان/ افتتاح مجموعه دوومیدانی خرم آباد به دو ماه دیگر موکول شد

به گزارش وارک نیوز سال ۸۶ بود که عملیات اجرایی دهکده المپیک خرم اباد با هدف ایجاد چندین طرح بزرگ ورزشی با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی شد در آن زمان قرار بر این شد تا این پروژه ظرف مدت چند سال تکمیل و فازهای مختلف آن به بهره برداری برسد.

به هر حال به دلایل مختلفی طرح های مختلف این دهکده به جایی نرسیدند و شاهد تبدیل آن به مجموعه ورزشی بودیم.

در سالهای گذشته مسئولان استان خبر از تلاش برای تکمیل چند طرح موجود در این مجموعه به خصوص استادیوم ۱۵ هزار نفری فوتبال، سالن دوومیدانی و همچنین سالن ژیمناستیک این مجموعه می دهند.

به هر حال بررسی وضعیت کلی این پروژه نشان می دهد تاکنون برای تکمیل دو طرح استادیوم ورزشی و همچنین مجموعه دوومیدانی قول های متعددی داده شده است اما تاکنون هیچ از آنها با وجود پیشرفت فیزیکی بالا به بهره برداری نرسیده اند.

به عنوان نمونه با وجود اینکه در طول یک تا دوسال گذشته شاهد اعلام زمان افتتاح سالن دوومیدانی این مجموعه بوده ایم اما همچنان این امر محقق نشده است.

نمونه بارز این وعده ها را تنها در یک تا دوسال گذشته به وضوح می توان مشاهده کرد.

هفته دولت ۹۶ زمان افتتاح سالن دوومیدانی خرم آباد

وزیر ورزش در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال ۹۵ در جریان بازدید از پروژه سالن سرپوشیده دوومیدانی خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه در سال ۸۶ آغاز شده است، اعلام کرد پیش بینی می شود که در سال ۹۶ به اتمام برسد.

وی ادامه داد: مجری این پروژه ورزشی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بوده که در زیر بنای هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال احداث است این پروژه در سال ۸۶ آغاز شده و پیش بینی می شود که در سال سال ۹۶ به اتمام برسد.

مسعود سلطانی فر ااظهار داشت: کل هزینه مصرف شده برای این سالن دو و میدانی تا کنون ۱۰۳۸۱۹ میلیون ریال بوده و مجموع اعتبار تخصیص یافته برای آن طی امسال نیز ۲۸۸۰۰ میلیون ریال است.

وی درباره اینکه وعده‌های زیادی برای افتتاح این سالن داده شده که محقق نشده است، تأکید کرد: این وعده ما قطعی است و بدون شک در زمان اعلام شده به بهره‌برداری می‌رسد.

سلطانی‌فر یادآور شد: پروژه سالن دوومیدانی مجموعه ورزشی خرم‌آباد سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده و هم‌اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان در تاریخ ۷ شهریور سال گذشته با بیان اینکه ساخت سالن دوومیدانی در مرکز استان سال ۸۶ شروع شد، اظهار می‌کند: این مرکز ورزشی در حال حاضر در مراحل پایانی به سر می‌برد و از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است. پیمانکار پروژه نیز یکی از بهترین پیمانکارهای استان با توان مالی مناسب است که به رغم مشکلات مالی که وجود داشت، کار را انجام داده است.

«سجاد فلاح‌نژاد» می‌افزاید: این پروژه در چندین فاز پیش‌بینی شده است. فاز اول آن مربوط به تعهدات پیمانکار بوده و رو به اتمام است. دو فاز دیگر که شامل زمین به متراژ ۸ هزار متر و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی است، در مرحله انعقاد قرارداد است. با توجه به پیش‌بینی‌ها طی چند ماه آینده عملیات ساخت مجموعه دوومیدانی به اتمام می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه این مجموعه ۸ هزار متر سالن دوومیدانی و ۶ سالن جانبی و محوطه ۱۴ هزارمتری دارد، اظهار می‌کند: سالن دوومیدانی دهکده المپیک در خرم‌آباد بدون اغراق در غرب کشور از شرایط فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌توان گفت که مشابه این سال در غرب کشور وجود ندارد. اگر این سالن در داخل شهر اجرایی می‌شد به طور قطع می‌توانستیم میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی این رشته ورزشی باشیم.

در تاریخ ۸ آذر سال گذشته برای بار دیگر مدیر فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان از افتتاح سالن سرپوشیده دوومیدانی دهکده المپیک خرم آباد در دهه فجر همان سال خبر داده بود.

فلاح نژاد در این گفت و گو اعلام کرده است که این پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی با هزینه ایی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در گام نهایی برای افتتاح به سر می‌برد.

وی در ادامه عنوان کرده است که اجرای دهکده المپیک خرم اباد در زمینی به مساحت ۲۵۲ هکتار در سال ۱۳۸۶ با هدف اجرای ۲۶ طرح ورزشی اغاز شد، که از مهمترین ان‌ها میتوان استادیوم ۱۵ هزار نفری که پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است، و سالن ژیمناستیککه در زمینی به مساحت ۳ هزار ۴۰۰ مترمربع ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ما بقی این طرح‌های این پروژه یا شروع نشده یا پیشرفته کمی داشته اند.

پایان ۹۶ زمان دیگر افتتاح پروژه

ادامه روند وعده های مسئولان برای بهره برداری از این سالن در ماه های گذشته همچنان ادامه پیدا می کند به نحوی که مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در تاریخ ۲۳ دی ماه سال ۹۶ اعلام می کند که بزرگترین سالن سرپوشیده دو و میدانی غرب کشور تا پایان ۹۶ در خرم آباد افتتاح می شود.

علی یاور عزیزپوردربازدید از مجموعه ورزشی خرم آباد با اشاره به اینکه سالن سرپوشیده دوومیدانی به عنوان نخستین طرح مجموعه ورزشی خرم آباد با ۹۵ درصد پیشرفت کار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، عنوان کرد:عملیات ساخت این طرح ورزشی با ۸ هزار و ۵۰۰ متنرمربع زیر بنا سال ۱۳۸۶ شروع وتا کنون برای آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است وتکمیل آن نیازمند ۶ میلیارد تومان دیگر است.

وی ادامه داد: نصب ایرواش های سالن اصلی و تکمیل محوطه سازی تنها موارد تکمیل نشده سالن سرپوشیده دو و میدانی مجموعه ورزشی خرم آباد است که در حال اجراست.

به هر حال در زمانهای مختلفی شاهد هستیم که مسئولان از افتتاح عن قریب مجموعه دوومیدانی خرم آباد خبر می دهند.

اما مدیرکل ورزش و جوانان لرستان روز ۵ شهریورماه ۹۷ در جمع برخی از خبرگزاری های استان لرستان اعلام کرده است که مجموعه دوومیدانی دهکده المپیک لرستان تا ۲ ماه آینده تحویل داده می‌شود.

علی یاور عزیزپور در جریان بازدید از پروژه های ورزشی خرم آباد و در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه سرپوشیده دوومیدانی دهکده المپیک لرستان، یکی از بزرگترین و مجهزترین سالن های دوومیدانی کشور است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در ۴۲ هزار مترمربع زمین و ۱۳ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است، تصریح کرد: تمام استانداردهای روز دنیا در این سالن ورزشی پیش بینی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقدامات لازم در داخل سالن انجام شده و کار نصب صندلی سکوی تماشاگران و محوطه سازی در دستور کار است، افزود: کار آبرسانی به این مجموعه نیز با دستور استاندار لرستان و معاون عمرانی استاندار لرستان در دستور کار قرار گرفته است و انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب اهتمام ویژه ای داشته باشد و هرچه سریع تر آب رسانی به این مجموعه صورت گیرد.

عزیزپور یادآور شد: برای تامین اعتبار ملی و استانی آبرسانی به مجموعه نیز پیگیری لازم را داریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این مجموعه حداکثر ظرف دو ماه آینده آماده و تحویل می شود، خاطرنشان کرد: مسئله آبرسانی به مجموعه نیز یک مشکل درون استانی است که باید حل شود.

به هر حال شاهد خلف وعده هایی از مسئولان در زمینه افتتاح سالن سرپوشیده دوومیدانی مجموعه ورزشی خرم‌آباد به عنوان تنها یکی از طرح های این مجموعه بزرگ هستیم.

انتظار می رود مسئولان در صورتی که آمادگی لازم را برای افتتاح طرح های در دست اجرا ندارند لااقل از اعلام زمان بهره برداری آنها خودداری کنند چرا که این امر باعث بی اعتمادی عمومی می شود.

هیچ فردی از اقدمات صورت گرفته در راستای تکمیل این طرح نمی تواند چشم پوشی کند اما قرار بر این بوده لااقل سالن سرپوشیده دوومیدانی خرم آباد تا پایان ۹۶ به بهره برداری برسد امری که تاکنون محقق نشده است.

حال باید دید خلف وعده مسئولان همچنان ادامه خواهد یافت و یا شاهد تکمیل این پروژه و افتتاح آن خواهیم بود؟