آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » شهری
کد خبر : 5214
یکشنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

آخرین وضعیت زیرگذر بهارستان/ افتتاح پروژه به پاییز موکول شد

مسوولان شهری خرم‌آباد در بازدیدی که از روند احداث زیرگذر بهارستان داشتند به شهروندان وعده دادند که این پروژه اواخر مهر و نهایتا در آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

آخرین وضعیت زیرگذر بهارستان/ افتتاح پروژه به پاییز موکول شد
به گزارش وارک نیوز زیرگذر بهارستان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر خرم‌آباد در چند سال اخیر محسوب می‌شود که کلنگ آن سال ۹۳ توسط معاون رئیس‌جمهور به زمین زده شد.

این پروژه از همان ابتدای کار با مشکلات فراوانی روبرو بود چنانکه طی سه سال پس از کلنگ زنی پیشرفت بسیار اندکی به همراه داشت، تا اینکه از حدود شش ماه قبل مجموعه مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری خرم‌آباد به‌منظور تسریع روند تکمیل پروژه اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دادند.

بر این اساس طی دو سه ماه گذشته مسئولان شهری و استانی خبر از افتتاح زیرگذر بهارستان تا پایان مرداد و نهایتاً شهریور داده بودند اما بار دیگر به دلایل مختلف این وعده عملی نشد.

بر همین اساس امروز بار دیگر مسئولان شهری خرم‌آباد در بازدید میدانی که از زیرگذر بهارستان داشته‌اند به تشریح آخرین جزئیات پروژه پرداخته و زمان افتتاح آن را به شهروندان خرم‌آبادی اعلام کردند.

پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه

وحید رشیدی شهردار خرم‌آباد در این زمینه گفت: پروژه زیرگذر بهارستان در حال حاضر ۸۴ درصد پیشرفت داشته و این در حالی است که تا ۷ ماه قبل این پروژه فقط ۱۶ درصد پیشرفت داشت.

وی افزود: به‌منظور تسریع در روند تکمیل پروژه زیرگذر بهارستان طی ماه‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و مدیریت ارشد استان نیز در این زمینه همکاری خوبی با شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد داشته است کما اینکه قرارگاه شهید رجایی به‌عنوان پیمانکار پروژه نیز به‌خوبی کار را پیش برده است.

شهردار خرم‌آباد در خصوص زمان تکمیل و بهره‌برداری رسیدن این پروژه عمرانی اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود اگر مشکل خاصی به وجود نیاید تا پایان مهرماه شاهد بهره‌برداری رسیدن زیرگذر بهارستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در حین انجام کار با مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ای از جمله ل در دفع آب‌های سطحی مواجه شویم که افتتاح پروژه را چند روزی به تعویق بیاندازد اما در عین حال تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که پروژه نهایتاً تا پایان مهرماه افتتاح شود.

رشیدی یادآور شد: این پروژه درمجموع ۶۷ میلیارد تومان قرارداد دارد که تاکنون حدود ۳۶ میلیارد تومان صورت وضعیت ارائه شده و بیش از ۵ میلیارد تومان نیز پرداختی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: به‌منظور پرداخت طلب پیمانکار از شورای شهر مجوزهای لازم را گرفته‌ایم که از منابع مختلف از جمله از طریق منابع ریالی و یا واگذاری زمین این کار را انجام دهیم.

دفع آب‌های سطحی، مانع احتمالی پروژه

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد نیز در همین راستا اظهار داشت: زمانی که مدیریت شهری جدید شروع به کار کرد پروژه زیرگذر بهارستان حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما با پیگیری‌های صورت گرفته امروز این پروژه به پیشرفت بالای ۸۰ درصد رسیده است.

سجاد بابایی گفت: در کار عمرانی هیچ‌وقت نمی‌توان زمان معین و مشخصی برای افتتاح پروژه لحاظ کرد چراکه ممکن است در حین انجام کار موانع پیش‌بینی‌نشده‌ای منجر به تعویق افتادن افتتاح شود.

وی یادآور شد: دفع آب‌های سطحی زیرگذر بهارستان در حال حاضر یکی از مشکلات موجود است که ممکن است نیاز به طراحی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع که طول زیرگذر بهارستان در حال حاضر نسبت به طرح اولیه آن چند صد متر کاهش پیدا کرده است، افزود: پایه‌های پل به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده‌اند که در آینده بتوان طول آن را افزایش داد و طرح تکمیلی آن را نیز اجرا کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد در پایان اظهار داشت: هم‌اکنون ۸ گروه در دو نوبت در زیرگذر بهارستان مشغول به کار هستند و درمجموع ۲۵۰ نفر نیز در این پروژه فعالیت می‌کنند.

تکمیل زیرگذر بهارستان اولویت شورای شهر است

ولی‌الله رستمی‌نژاد رئیس شورای شهر خرم‌آباد نیز در این بازدید با مثبت ارزیابی کردن تکمیل پروژه زیرگذر بهارستان اظهار داشت: تکمیل این پروژه یکی از اولویت‌های کاری شورای پنجم بوده که از بدو شروع فعالیت آن مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: آنچه منجر به طولانی شدن روند تکمیل زیرگذر بهارستان و تعویق زمان افتتاح آن شده عواملی چون بارندگی‌های غیرمنتظره بهاری، اعتصاب کامیون داران و کمبود مصالح ساختمانی بوده است.

در هر صورت آنچه دراین بازدید مورد تاکید مسولان شهری خرم‌آباد قرار داشت این بود که زیرگذر بهارستان پس از چند سال انتظار نهایتاً در پاییز امسال افتتاح خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده مسوولان این بار محقق می‌شود و به سرنوشت وعده‌های پیشین گرفتار خواهد شد.

انتهای پیام/