اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » چندرسانه ای » خبر مهم » گزارش
کد خبر : 52
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

تکمیل مسکن مهر نورآباد رویای متقاضیان

 با گذشت چهار سال از آغاز عملیات اجرای طرح مسکن مهر در نورآباد هنوز پرونده این طرح بسته نشده است و متقاضیان همچنان چشم انتظار خانه دار شدن هستند.

به گزارش وارک نیوز به نقل از ایرنا طرح مسکن مهر از جمله طرح های بود که با هدف خانه دار شدن مردم همزمان با سراسر کشور در شهر نورآباد آغاز شد اما متاسفانه اجرای این طرح در این شهر از روند مطلوبی برخوردار نیست درحالیکه این طرح در بسیاری از شهرستان های همجوار تکمیل شده است.

 

 

در حالیکه در شهرستان های دیگر شاهد ساخت مسکن بیش از تقاضا بودیم اما در دلفان قضیه برعکس است و به رغم تعداد بالای بی خانمان در این شهرستان تعداد محدودی توانستند در این طرح ثبت نام کنند لذا قصه تلخ اجاره نشینی و پرداخت مبالغ کمرشکن اجاره منزل برای بسیاری از خانوارهای دلفانی همچنان ادامه دارد.
گزاف نیست اگر بگوئیم داشتن سرپناه برای بسیاری از مردم منطقه به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
عملیات ساخت طرح مسکن مهر در دلفان از سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در جنوب غربی شهر نورآباد کلید زده شد و پنج پیمانکار کار خود را برای ساخت ۶۴۱ واحد مسکونی آغاز کردند اما با گذشت چهار سال هنوز پرونده مسکن مهر در این منطقه بسته نشده است.
** تاکنون ۲۴۵ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است
رییس اداره راه و شهرسازی دلفان با ارائه توضیحاتی درخصوص طرح مسکن مهر این شهرستان گفت: تاکنون ۲۴۵ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است و ۱۴۷ واحد دیگر در دهه فجر امسال به متقاضیان تحویل می گردد.
روح الله زمانی افزود: امید است ۲۴۹ واحد باقی مانده تا نیمه نخست سال ۹۶ به متقاضیان واگذار شوند.
وی یکی از عوامل تاخیر در آغاز طرح مسکن مهر نورآباد را وجود معارض در زمین های انتخاب شده عنوان و اظهار کرد: به دلیل وجود معارض نتوانستیم در سال ۸۶ طرح را همزمان با سایر شهرها آغاز کنیم.
رئیس اداره راه و شهرسازی دلفان افزود: در نهایت با توافق مالکان خصوصی توانستیم ۱۵ هکتارزمین را برای اجرای طرح تامین کنیم.
وی کمبود اعتبار‏، ناتوانی متقاضیان در تامین سهم آورده، تورم موجود در آن سال ها و ضعف پیمانکاران را از عوامل طولانی شدن روند ساخت طرح مسکن مهر در نورآباد اعلام کرد و گفت: تمام توان خود را برای حل مشکلات موجود و اتمام طرح بکار گرفته ایم.
زمانی گفت: با شکایت این اداره یکی از پیمانکاران ضعیف مسکن مهر خلع ید شد و پرونده ۲ پیمانکار دیگر نیز در دادگستری دلفان در حال بررسی است که درصورت محقق نشدن تعهدات با این افراد برخورد می شود.
** مکان آموزشی در مسکن مهر نورآباد پیش بینی نشده است
احمد کاظمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلفان نیز پیش بینی نشدن مکان آموزشی را از مشکلات موجود در طرح مسکن مهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه زمینی با کاربری آموزشی در این طرح پیش بینی نشده است و برای مکان آموزشی دبستان ابتدایی با مشکل مواجه هستیم.

** تکمیل طرح مسکن مهر دلفان تسریع می یابد

فرماندار شهرستان دلفان نیز با بیان اینکه تکمیل طرح مسکن مهر تسریع می یابد، اظهار کرد: استاندار لرستان، معاون عمرانی استانداری و فرمانداری دلفان اقداماتی خوبی را برای تسریع در طرح مسکن مهر نورآباد انجام داده اند و این طرح در ۲ سال گذشته روند مطلوبی داشته است.
جعفر طولابی افزود: برای تسریع در اجرای طرح مسکن مهر نور آباد یک نفر به عنوان مدیر طرح انتخاب شد که به صورت هفتگی روند اجرای طرح را به معاونت عمرانی استانداری لرستان گزارش می دهد و پیمانکاران طرح موظف شده اند نسبت به افزایش تعداد نیروهای کاری خود اقدام نمایند.
به هر روی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر در نورآباد یکی از خواسته های به حق متقاضیان است و امیدوارم با توجه ویژه مسئولان استان لرستان شاهد تکمیل هرچه سریعتر این طرح باشیم تا لبخند رضایت بر لبان متقاضیان جاری گردد.
نورآباد مرکز شهرستان دلفان در ۸۵ کیلومتری خرم آباد قرار دارد.