آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار
کد خبر : 5177
شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

شهروندان فریب پیام‌های برنده شدن در مسابقات را نخورند

رئیس پلیس آگاهی لرستان از شهروندان خواست هرگز فریب پیامک‌ها برنده شدن در مسابقات را نخورده و به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود را لو ندهند.

ه:

به گزارش وارک نیوز خرم‌آباد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس لرستان، سرهنگ عباس نظری اظهار داشت: افراد کلاهبردار با تماس تلفنی و ارسال پیامک هایی با ترفند برنده شدن اشخاص در قرعه کشی همراه اول، برنده شدن در مسابقات و یا سفر به عتبات عالیات و … اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کنند.

وی افزود: در تماس‌های بعدی با جلب اعتماد طعمه خود را به پای دستگاه‌های خود پرداز کشانده و از آنها درخواست ارسال مشخصات کارت بانکی و رمز برای واریز مبلغ جایزه را می‌کنند و در تعاقب آن با انجام یک سری عملیات بانکی به موجودی حساب‌ها دستبرد می‌زنند.

رئیس پلیس آگاهی لرستان اظهار داشت :از آن جاکه هیچ یک از دستگاه‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌ها از طریق پیام کوتاه برای برندگان اطلاع رسانی نمی‌کنند و نیز هیچ ارگانی حق دریافت اطلاعات شخصی کارت‌های بانکی افراد را ندارد، لذا شهروندان باید با هوشیاری با این گونه موارد برخورد کنند.

نظری بیان داشت: شهروندان تحت هیچ شرایطی رمز دوم کارت خود را از طریق پیامک به هیچ شماره‌ای ارسال نکنند و هرگز به این پیامک‌ها اطمینان نداشته باشند و در صورت دریافت پیامک با مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجع صلاحیت‌دار یا تماس تلفنی با سایر شماره تلفن‌های رسمی از صحت پیام‌ها مطمئن شوند.

وی در پایان گفت: موارد مشکوک را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و پلیس آگاهی اطلاع دهند.

انتهای پیام/