آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر
کد خبر : 5114
یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

۷۴ درصد ازدواج‌ها در لرستان ریشه خویشاوندی دارد/ شناسایی۵۵۰ فرد مجرد در ۲۴ دستگاه اجرایی استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: بیش از ۷۴ درصد ازدواج‌ها در لرستان ریشه خوشاوندی دارد.

به گزارش وارک نیوز، علی‌یاور عزیزپور در دیدار با اعضای خانه جوان استان بیان کرد: خانه جوان مکانی است که جوانان نخبه و متخصص هر شهری را برای حل مشکلات دور هم جمع می‌کند که خوشبختانه تحقق این امر در دولت دوازدهم و با دستور رئییس جمهور که اعتماد خاصی به جوانان دارند تحقق یافت.

وی با بیان اینکه یکی از موانع جوانان لرستانی برای ازدواج بحث دریافت وام ازدواج در سال‌های گذشته در استان بود،افزود: صف انتظار دریافت وام ازدواج در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این تعداد امروز به سه هزار نفر رسیده‌ و روز به روز از تعداد آنان کاسته‌ می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان اظهار کرد: امسال مسئولان استان با تلاش و برنامه‌ریزی بهتری به دنبال حل مشکلات جوانان لرستانی هستند که نشان دهنده این تلاش افزایش دو برابری کارگروه‌ها و جلسات مربوط به جوزه جوان در استان است.

عزیزپور با بیان‌ اینکه استان لرستان دارای جوانان تحصیل کرده و متخصص فروانی است که این تعداد ظرفیت خوبی برای پیشرفت استان است، تصریح کرد: بیش از ۴۶۴ هزار نفر در رنج سنی ۱۵ تا ۲۹ سال در استان وجود دارد که این تعداد ۲۶ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و این در حالی است که این آمار در کشور ۲۵ درصد است؛ خوشبختانه از نظر سن ازدواج نیز در استان از میانگین کشوری آمار مناسب‌تری داریم.

وی گفت: طبق مطالعاتی که در حوزه ازدواج در استان صورت گرفته بیش از ۷۴ درصد ازدواج‌ها ریشه خویشاوندی داشته و علاوه بر آن بیش از ۶۹ درصد دختر و پسر توسط خانواده به یکدیگر معرفی شده‌اند و بیش از ۹۶ درصد زوج‌های لرستانی به دنبال فرزنددار شدن هستند و بیش از ۸۴ درصد ازدواج ها مورد قبول خود فرد و خانواده زوجین است.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه سبک زندگی معضل اصلی ازدواج در کشور است، بیان کرد: طبق تحقیقاتی که از ۲۴ دستگاه دولتی استان گرفته شده است ۵۵۰ نفر از کارکنان آن‌ها مجرد هستند که به دنبال برطرف کردن مشکل ازدواج این عزیزان هستیم.